Cauta

Cum „luptă” tehnologizata Germanie cu influența Chinei: mașina poporului, cu software Huawei

Volkswagen a purtat discuții pentru a utiliza software-ul Huawei în mașinile sale din China, în speranța de a impulsiona eforturile slabe de a revendica o cotă din cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.

Operațiunea de software proprie a VW, Cariad, a fost afectată de probleme de la crearea sa în 2020, inclusiv ratarea bugetului și întârzieri care au dus la rețineri în lansarea noilor vehicule electrice, cum ar fi Audi Q6 e-tron și Porsche Macan.

Tulburările l-au determinat pe Oliver Blume, directorul general al VW, să îi demită luna aceasta pe aproape toți directorii de top ai Cariad.

Volkswagen  vinde în general mai multe mașini decât orice alt producător din China, dar pe piața în creștere rapidă și potențial profitabilă a vehiculelor electrice, marca se află pe locul nouă, în urma unor rivali precum Tesla și BYD – companie susținută de magnatul american Warren Buffett, cu o cotă de piață de 2%.

Grupul german a stabilit recent o strategie „în China, pentru China” și a anunțat în ultimii ani investiții de miliarde de euro în vehiculele autonome.

De asemenea, a depus eforturi pentru a-și moderniza platforma de operare existentă cu funcțiile sofisticate de divertisment și de asistență la condus pe care consumatorii chinezi le așteaptă de la vehiculele mai noi.

O mișcare a VW de a stabili legături mai strânse cu grupuri tehnologice chinezești, precum Huawei, ar veni în ciuda eforturilor depuse de SUA și Europa de a-și reduce expunerea față de China.

Gigantul Huawei a devenit un simbol al tensiunilor dintre SUA și China de când Washingtonul și-a exprimat îngrijorarea că infrastructura sa de telecomunicații reprezintă un risc pentru securitatea națională. Americanii i-au interzis accesul  la tehnologia semiconductorilor și au solicitat licențe speciale pentru ca grupurile din țară să vândă către compania chineză.

Arno Antlitz, directorul financiar al VW, a declarat săptămâna trecută că următoarea platformă software pentru mărcile sale premium, precum Audi și Porsche, va fi lansată anul viitor, în timp ce o platformă planificată de conducere autonomă a fost amânată pentru 2027 sau 2028.

Tu Le, fondator al Sino Auto Insights, o companie de consultanță din Beijing, susține că eforturile constructorilor auto străini „pentru a pune ceva competitiv pe drumurile chinezești” au creat în cele din urmă o oportunitate pentru Huawei.

Ultimele stiri

  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Trump susține că intruziunea unor drone în Polonia ar fi putut fi o „eroare” din partea Rusiei: „Dar, indiferent de situație, nu sunt mulțumit de…”
  • Telemedicina în România: de la pionierat la acces echitabil la îngrijire medicală
  • Exit mobile version