AcasăAfaceriCum au pierdut miliarde proprietarii rețelelor sociale

Cum au pierdut miliarde proprietarii rețelelor sociale

Averea netă a co-fondatorilor Snap, Evan Spiegel și Bobby Murphy, scade cu 3,2 miliarde de dolari.

Acțiunile Snap s-au prăbușit marțea trecută cu 41% în tranzacțiile de la New York – cel mai mare declin pe parcursul unei zile – după ce compania a ajustat previziunile privind veniturile și profitul, reducând averea celor doi cofondatori ai săi, precum și a altor proprietari miliardari de rețele sociale.

Spiegel, în vârstă de 31 de ani, care este director executiv, a văzut dispărând 1,4 miliarde de dolari, adică 30% din averea sa, în timp ce  Murphy, directorul de tehnologie al Snap, a pierdut 1,8 miliarde de dolari, adică 36%.

Se numără printre cele mai mari scăderi de avere ale miliardarilor americani, în procente, în acest an, arată Bloomberg Billionaires Index.

Spiegel și  Murphy valorează acum 3,4 miliarde de dolari și, respectiv, 3,1 miliarde de dolari, conform indicelui de avere.

Nu doar miliardarii de la Snap au fost afectați. Acțiunile Meta Platforms, proprietarul Facebook, au scăzut cu până la 10%, reducând cu 8% sau 5,7 miliarde de dolari averea directorului general Mark Zuckerberg.

Pierderile se adaugă unui șir de scăderi abrupte pentru unii dintre cei mai bogați antreprenori americani, pe fondul unei crize a acțiunilor din domeniul tehnologiei. Averea directorului executiv al Netflix, Reed Hastings, a scăzut cu 53% de la începutul anului.

În luna septembrie, Evan Spiegel avea o avere de 15,3 miliarde de dolari și se număra printre cei mai bogați 140 de oameni din lume.

El deține puțin mai mult de 10% din compania de social media din California, pe care a creat-o împreună cu  Murphy în 2011, când era student la Universitatea Stanford.

Aplicația lor Snapchat a luat amploare pentru ceea ce era atunci o caracteristică relativ nouă: abilitatea de a posta „instantanee” care conțineau fotografii sau videoclipuri.

Spiegel a vândut acțiuni Snap în valoare de peste 1,6 miliarde de dolari de când compania a devenit publică în 2017, în timp ce Murphy a descărcat aproximativ 640 de milioane de dolari.

Evaluările pentru acțiunile din rețelele de socializare revin la pământ după ce companiile au înregistrat o creștere fără precedent anul trecut, când agenții de publicitate au început să-și revină după pandemie.

„Snap este un proxy pentru publicitatea online și atunci când vezi o slăbiciune acolo, te gândești automat la Facebook, Pinterest și Google”, a spus Dennis Dick, economist la Bright Trading.

“Snap și Meta, se află pe calea unei furtuni care include, de asemenea, o concurență crescândă din partea TikTok pentru atenția utilizatorilor și dolarii publicitari”,  susține Jasmine Enberg, analist principal la firma de cercetare Insider Intelligence.

author avatar
Radu Jacotă
192 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri