AcasăAfaceriCum a reuşit Renault să nu închidă producţia Dacia, deşi s-a confruntat...

Cum a reuşit Renault să nu închidă producţia Dacia, deşi s-a confruntat cu o criză majoră

renault daciaCum a reuşit Renault să nu închidă producţia Dacia, deşi s-a confruntat cu o criză majoră

Constructorul auto Renault SA, proprietarul Dacia, s-a chinuit foarte mult să-şi menţină linia de producţie în „priză”. Cum a reuşit? Numai datorită unui împrumut garantat de stat, susţin auditorii francezi.

Un raport al Curţii de Conturi din Franţa, publicat luni, arată în mod detaliat cât de dificilă era situaţia financiară a Renault în prima jumătate a anului 2020, când uzinele şi reprezentanţele auto au fost închise cu prilejul carantinelor introduse din cauza Covid-19.

Renault, puţine maşini vândute în 2020

La final, cele patru miliarde de euro trase de Renault din acel împrumut până la finele lui 2020 „s-au dovedit esenţiale pentru continuarea activităţii grupului”, se arată în raportul Curţii de Conturi din Franţa.

La fel ca şi restul industriei auto, Renault a fost lovit din plin de scăderea semnificativă a vânzărilor de automobile în 2020.

Părintele Dacia, lovit mai tare decât alţii

La fel ca şi restul industriei auto, Renault a fost lovit din plin de scăderea semnificativă a vânzărilor de automobile în 2020.

Însă grupul francez a avut de suferit mai mult decât rivalii Volkswagen AG şi Stellantis NV din cauză că pandemia a venit într-un moment în care tocmai ieşea dintr-o criză managerială provocată de arestarea în 2018 a fostului CEO Carlos Ghosn şi o perioadă de extinderea agresivă a cotei de piaţă.

Vă reamintim: compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

author avatar
Andrei Ștefan
314 afisari

3 COMENTARII

  1. Cum îți dai seama că un articol din orice jurnal este plătit de Dacia? Că, de fapt, este un articol reclamă?
    Simplu: citești doar finalul. Toate se termină cu frazele „compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.”

  2. Nimic despre faptul că, în 1999, când Renault a preluat Dacia, ponderea era 51% Renault, 49% Statul Român.
    Nimic despre faptul că, în prezent, ponderea este 100% Renault, 0% Statul Român.
    Nimic despre faptul că Dacia nu mai este listată direct la bursă, în România, ci, indirect, ca parte a Grupului Renault, în Franța.
    Doar un mesaj simplu și „nevinovat”: contribuabilul francez, prin intermediul Statului Francez și al Grupului Renault, marca „românească” Dacia a fost ajutată să supraviețuiască în perioada pandemiei.

  3. Dacia, un gunoi . Eurocamp de 2 stele????O carutza pe roti. Modelul electric are autonomie de…..80 de km!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger