Criza semiconductorilor, care lovește tot mai multe companii auto, a lovit şi la Ford Craiova. Din nou. Angajaţii acestei companii au fost trimiși în șomaj tehnic timp de o săptămână, începând de luni.
Informaţia a fost confirmată şi de ministrul economiei, Florin Spătaru.
Joint-venture-ul Ford Otosan, la Craiova
În data de 14 martie, compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.
Acesta este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.
Ford Craiova, crucial pe zona Europei
Uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi Ford Puma complet electric.
Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat şi deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piaţă.
Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule şi peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008.