Criza procesoarelor din industria auto afectează mai multe companii, inclusiv uzina Dacia de la Mioveni, care a oprit producția de mașini.
Șefii Dacia au oprit din nou activitatea, luni, ziua de 15 februarie fiind a cincea din această lună în care muncitorii nu lucrează. Cei de la economica.net scriu că au trecut 11 lucrătoare din această lună, însă doar în șase dintre acestea uzina Dacia din Mioveni a asamblat mașini.
Motivul acestor opriri ale liniilor de asamblare de la Mioveni este criza de semiconductori care afectează întreaga industrie auto.
Cum a început criza semiconductorilor
Criza microcipurilor a apărut în primăvara anului 2020 și a fost declanșată de un cumul de factori, inclusiv pandemia COVID-19. Rezultatul a fost o perturbare severă a lanțurilor de furnizare pentru marii producători de componente electronice, potriviti Hotnews.
În prima jumătate a anului trecut, constructorii auto, confruntându-se cu vânzări slabe și sistări de producție, au evitat să acumuleze stocuri de componente. În același timp, din cauza carantinei și a restricțiilor, oamenii au cheltuit mai mulți bani pentru produse electronice, crescând cererea venită din partea producătorilor de acest tip și solicitând puternic capacitatea de producție a fabricilor.
În vara și toamna anului trecut, vânzările auto au reînceput să crească, la fel și cererea venită din partea constructorilor. Fabricile de semiconductori aveau deja comenzi din industria de electronice, iar cele sosite din industria auto s-au adăugat acestora, cererea depășind oferta.
Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda.