Pentru că le pasă ce poartă avatarurile lor. Pare un moft, dar această tendință aduce mulți bani.
Când Decentraland, creatoarea unei lumi virtuale – unde se tranzacționează chiar și proprietăți imobiliare – a declarat că utilizatorii își pot fabrica și vinde propria îmbrăcăminte pentru avatare pe site, Hiroto Kai a stat toată noaptea proiectând haine de inspirație japoneză.
Acest artist digital de 23 de ani locuiește în New Hampshire și a vândut kimonouri virtuale cu 140 de dolari fiecare. Profitul s-a ridicat la 20.000 USD în doar două săptămâni.
În Decentraland, îmbrăcămintea pentru avatare – cunoscute sub numele de „articole purtabile” – poate fi cumpărată și vândută pe blockchain sub forma unui activ criptografic numit jeton nefungibil (NFT).
O modă la mare căutare și printre pictori, muzicieni și companiil care vând articole sportive.
În timp ce ideea de a cheltui bani reali pe îmbrăcăminte care nu există fizic este derutantă pentru mulți, posesiunile virtuale generează vânzări reale pe mediile online, notează EdgeMarkets.
NFT-urile au explodat în popularitate la începutul acestui an, pe măsură ce speculatorii și entuziaștii cripto s-au adunat pentru a cumpăra noul tip de activ.
Louis Vuitton, deținut de LVMH, a lansat un joc în care utilizatorii pot colecta NFT-uri, iar Burberry a creat accesorii NFT de marcă pentru Blankos Block Party, de asemenea un joc deținut de Mythical Games. Gucci a vândut îmbrăcăminte NFT pentru avatare în cadrul competiției online Roblox.
„Avatarul tău te reprezintă”, a spus Imani McEwan, model la Miami și pasionat de NFT. „Practic ceea ce porți este ceea ce te face să fii cine ești.”
McEwan consideră că a cheltuit între 15.000 și 16.000 de dolari pe 70 de articole purtabile NFT începând din ianuarie, folosind profitul din investiții în criptomonede. Prima sa achiziție a fost un pulover cu temă bitcoin.
Dimensiunea generală a pieței de articole purtătoare NFT este dificil de stabilit.
Numai în Decentraland, volumul vânzărilor purtabile a totalizat 750.000 USD în prima jumătate a anului 2021, în creștere față de 267.000 USD în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit NonFungible.com, un site web care urmărește piața NFT.