AcasăAfaceriCovid și criza de cipuri: cel mai mare producător auto, în marșarier

Covid și criza de cipuri: cel mai mare producător auto, în marșarier

Cel mai mare producător de autovehicule din lume în ceea ce privește volumul vânzărilor s-a descurcat mai bine decât rivalii, după ce și-a asigurat un stoc mai mare în cadrul unui plan de continuitate a activității.

Dar o reapariție a cazurilor Covid-19 în Asia a agravat criza semiconductorilor.

“Compania se confruntă cu un mediu de afaceri imprevizibil, noi cazuri de infecții și restricții sanitare, penuria de semiconductori și prețuri în creștere ale componentelor pe fondul unei aprovizionări anevoioase, mai ales în cazul transportatorilor maritimi”, relatează cotidianul economic Nikkei.

Toyota a oprit deja liniile de asamblare la unele fabrici japoneze între sfârșitul lunii iulie și începutul lunii august, inclusiv unitatea sa  din Tahara, din cauza creșterii infecțiilor din Vietnam care a restricționat furnizarea de piese. Și în Thailanda, trei fabrici au fost oprite în iulie.

O sursă  familiarizată cu problema a declarat pentru Reuters că Toyota a suspendat și producția la o linie de asamblare din Guangzhou, China, pe care o operează împreună cu partenerul său chinez de joint-venture Guangzhou Automobile Group Co Ltd, dar sunt prevăzute opriri și la unele uzine din America de Nord și Europa.

Acțiunile Toyota au scăzut la Bursa de la Tokyo cu 4,4%. Este cel mai sever declin din decembrie 2018.

Și alte companii reduc producția din cauza lipsei de semiconductori.

Miercuri, Ford Motor a anunţat închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, SUA, unde produce cel mai bine vândut model, camioneta F-150, după ce pandemia a dus la reducerea producţiei de cipuri în Malaysia.

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a avertizat joi că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor