AcasăAfaceriCOTAR, reacție rapidă la reacția întârziată a Consiliului Concurenței

COTAR, reacție rapidă la reacția întârziată a Consiliului Concurenței

După ce Consiliul Concurenţei a anunțat că a declanşat o investigaţie ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă al companiei Audatex Services SRL, COTAR a reacționat rapid.

În primă fază, Consiliul Concurenţei a transmis luni, 16 mai, că a „declanşat o investigaţie ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă al companiei Audatex Services SRL în relația cu unitățile de service auto pe piața din România a serviciilor software specializate pentru evaluarea și administrarea daunelor auto, a reparațiilor și lucrărilor de mentenanță pentru autovehicule.

Autoritatea de concurență are indicii privind un posibil comportament abuziv Audatex în relația cu clienții – unități de service auto.

În acest context, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul companiei investigate.

Inspecţia inopinată a fost autorizată de Curtea de Apel Bucureşti, fiind justificată de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilei practici anticoncurenţiale analizate.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte existenţa unei încălcări a Legii concurenţei.

Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, compania implicată riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri”.

Reacția COTAR la poziția Consiliului Concurenței

COTAR, reacție rapidă la reacția întârziată a Consiliului Concurenței

Ca urmare a anchetei anunțate de Consiliul Concurenței, transportatorii de la COTAR au reacționat, transmițând marți, 17 mai, următorul comunicat:

„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.)
constată din nou o reacție întârziată a Consiliului Concurenței. N-a întârziat decât 15
ani, de data asta. Consilul Concurenței trebuia să verifice de mulți ani dacă nu cumva
asiguratorii au săvârșit un abuz de poziție dominantă în relația cu miile de service-uri
auto cu care au încheiate convenții, forțându-le să accepte mecanisme stabilite asltfel
decât prin mecanismul pieței libere, bazate pe cerere și ofertă.

Este lăudabil că măcar acum se întâmplă ceva, deși nu ne mai așteptam la nimic bun.
Tutuși, după 15 de ani de monopol, ar trebui să se facă o anchetă serioasă, pentru
verificarea calculelor făcute de softul Audatex. Întrebarea e: Cui prodest? De ce ar fi
fost nevoie de acest monopol în fața căruia a-nchis ochii, timp de 15 ani, Consiliul
Concurenței? Abia din acest punct ar trebui să înceapă ancheta.

Pe această piață au existat numeroase semnale că s-ar fi calculate, prin sistemul AZT
(Allianz Zentrum für Technik) prețuri de 5 ori mai mici pentru piesele auto After
Market, în favoarea asiguratorilor. După 15 ani în care asiguratorii, împreună cu
Audatex au făcut legea în România, pe piața reparațiilor, ar fi trebuit investigat dacă
societățile de asigurări au făcut presiuni asupra deținătorilor softului Audatex, pentru a
introduce prețuri cât mai joase la piese și la materiale de vopsitorie, aducând prejudicii
asiguraților și păgubiților.

Audatex este un soft care calculează costul reparațiilor în service, cost pe care
asiguratorii îl impun forțat service-urilor auto și consumatorilor, despăgubind astfel
daunele mult subevaluate. În acest moment, instituțile abilitate ar trebui să ancheteze
modul în care au fost stabilite costurile de reparații și dacă nu cumva au fost cât mai
avantajoase pentru societățile de asigurări.

Modul de calcul al materialelor de vopsitorie în aplicația Audatex are la bază un sistem
a cărui abreviere este AZT. Audatex nu folosește nomenclatorul și recomandările
producătorilor de materiale de vopsitorie auto, ci a introdus, la cererea asiguratorilor,
un alt sistem, mult mai prietenos cu firmele de asigurări și pagubos pentru consumator,
respectiv acest sistem denumit AZT (Allianz Zentrum für Technik). Zvonurile din ultimii
ani sunt că Audatex ar fi introdus în calculul devizelor de reparații inclusiv prețuri de
piese de schimb After Market (made in Taiwan/ China), de 5 ori mai mici decât ale
pieselor originale.

Dacă se va constata că zvonurile se confirmă, ar însemna că rezervele de daună pe care
asiguratorii le creează sunt stabilite cu prețul pieselor After Market, ceea ce conduce la
o subrezervare a daunei la o cincime din valoarea reală. ASF, ANPC, Consiliul
Concurenței, ANAF, DICOT și DNA ar trebui să ancheteze această situație măcar acum.”

author avatar
Andrei Coman
413 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger