Un an profitabil pentru companiile medii și mari italiene? Ieșirea din coșmarul economic al pandemiei se apropie, dovadă fiind prognoza de creștere a cifrei de afaceri cu 7,7% în 2021 și 6,5% în 2022.
Acest lucru este susținut de Mediobanca în noua ediție a „Datelor cumulative”, un sondaj anual privind companii industriale și terțiare analizate în deceniul 2011-2020.
Au fost examinate 2.140 de companii, reprezentând 47% din cifra de afaceri industrială și producătoare, 36% din transporturi și 38% din distribuția cu amănuntul.
În ultimul an, situația a fost diferită: cifra de afaceri a scăzut cu 11,7% și investițiile cu 8,2%.
În câteva luni petrecute în restricțiile sanitare, sectorul alimentar (+ 3,5%), electrocasnicelor (+ 2,9%) și industria farmaceutică (+ 0,8%) au crescut vânzările .
Cu restaurante și baruri închise, distribuția cu amănuntul a crescut datorită produselor alimentare (+ 5,9%), în timp ce soldul este negativ pentru alte bunuri (-12,8%), în special îmbrăcăminte (- 6%).
Transportul aerian a pierdut 58,3%, iar cel feroviar 35,4% în cazul persoanelor și 10,4% în cazul bunurilor. Industria turismului a fost cel mai grav afectată, minus 70 la sută.
În 2020 , întreprinderile publice au înregistrat un declin de 16,8% din cauza scăderii activităților de petrol (-34,7%) și energie (-12%). De asemenea, sectorul privat a scăzut brusc (-10,4%). Ponderea a două crize apropiate (2012-2013 și 2020) s-a făcut simțită, determinând vânzările companiilor industriale italiene să scadă sub nivelurile de la începutul deceniului (-9,3%).
Sectorul manufacturier a fost o excepție, închizând 2020 cu o creștere a vânzărilor de 2,6% față de 2011. Companiile mijlocii cresc cu 27,5%, mai ales pentru vânzările în străinătate.
Viitorul este de bun augur , notează La Repubblica, datorită acoperirii tot mai extinse a vaccinării și reluării comerțului internațional.
Elemente care ar trebui să prevaleze asupra rezervelor legate de dinamica prețurilor mărfurilor și eliminarea măsurilor de sprijinire a afacerilor activate anul trecut.