AcasăAfaceriCompaniile aeriene, la blocurile de start: se reia bătălia pentru Atlantic

Companiile aeriene, la blocurile de start: se reia bătălia pentru Atlantic

Companiile europene și americane sunt în blocurile de start. Odată cu redeschiderea frontierelor americane închise timp de optsprezece luni,operatorii vor putea transporta pasagerii vaccinați pe axa transatlantică. 

O ușurare pentru transportatori, în special pentru cei europeni, precum Air France, Lufthansa, British Airways.

Anunțul Casei Albe privind ridicarea restricțiilor a fost așteptat de luni de zile de familii, călătorii de afaceri grăbiți să-și întâlnească clienții sau turiștii obișnuiți: din cauza virusului, Washingtonul a limitat drastic pasagerii din Europa, inclusiv spațiul Schengen, Regatul Unit, China, India și Brazilia.

Imediat, rezervările de bilete de avion au crescut. British Airways a văzut astfel căutările de zboruri și sejururi către anumite orașe americane cum au explodat cu 900% în zilele premergătoare Crăciunului.

La American Airlines, a doua zi după anunț, rezervările au crescut cu 66% către Marea Britanie, 40% către Europa și 74% către Brazilia. Zborurile din 8 noiembrie, data redeschiderii, au fost luate cu asalt, notează AFP.

Air France a trecut de la trei zboruri pe zi între Paris și New York, cea mai aglomerată rută a sa, la cinci. Pe ruta către Houston, va înlocui Airbus 330 cu avioane Boeing 777, care oferă mai multe locuri.

Intenționează să revină până în martie  la 90% din capacitatea sa pre-Covid în Statele Unite, față de 65% în octombrie.

La United Airlines, programul de zbor către America Latină și destinațiile sale turistice a revenit deja la nivelurile din 2019, dar rutele internaționale rămân la doar 63%.

Compania americană pariază pe zborurile transatlantice: în primăvară va deschide cinci noi destinații (Iordania, Portugalia, Norvegia, Spania), va adăuga zboruri către Londra, Berlin, Dublin, Milano, Munchen și Roma și va redeschide legăturile întrerupte în timpul pandemiei, inclusiv Frankfurt, Nisa și Zurich.

Traficul ar trebui să se reia și pe partea transpacifică, dar mai lent. Singapore Airlines, care a profitat în octombrie de deschiderea unui coridor pentru pasagerii vaccinați între Singapore și America de Nord, încă plănuiește să revină la 77% din zborurile sale pre-Covid între cele două zone în decembrie, în special odată cu redeschiderea liniilor către Seattle și Vancouver.

Pentru Burkett Huey, specialist în transport aerian la Morningstar, companiile au suficiente avioane pentru a face față afluxului de călători: „Câteva aeronave mari au fost într-adevăr retrase din flote în 2020, dar nimic care să schimbe complet peisajul”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
173 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger