Cauta

Comerțul SUA domină traficul celei mai importante rute maritime din lume

Containerele de export și import de mărfuri din SUA reprezintă aproape 75% din traficul Canalului Panama.

„Statele Unite sunt principala sursă și destinație a traficului nostru”, a declarat Ricaurte Vásquez Morales, directorul Administrației Canalului Panama, care, în total, transportă 270 de miliarde de dolari în marfă anual.

Canalul Panama este popular pentru comerțul de pe Coasta de Est, deoarece este mai rapid decât alte opțiuni. Potrivit CNBC, timpul de expediere a unei încărcături de la Shenzhen, China, la Miami, Florida, prin Canalul Suez, durează 41 de zile. Călătoria prin Canalul Panama, care este mai scumpă, durează doar 35 de zile.

În 2020, canalul a impus o taxă fixă de 10.000 de dolari pe tranzit, împreună cu o taxă de trecere pe un procent din capacitatea de transport a navei. Această taxă de trecere ar putea fi de la un minim de 1 la sută la un maxim de 10 la sută.Statele Unite sunt cea mai mare țară care transportă mărfuri energetice prin Canalul Panama, inclusiv gaze naturale.

În 2021, lumea a văzut ce efecte poate avea o întrerupere asupra lanțului de aprovizionare atunci când nava Ever Given a rămas blocată în Canalul Suez timp de șase zile, blocând un schimb comercial de 400 de milioane de dolari pe oră.

Strategia Autorității Canalului Panama pentru a aborda situații similare a fost un anunț din februarie privind un tarif care variază între 15.000 și 250.000 de dolari pentru orice navă care rămâne blocată și interzice fluxul de nave pe calea navigabilă.

Ultimele stiri

  • Anunț de atribuire UAT Orașul Negru Vodă
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 4 iulie 2025 – Te vei bucura de compania celor care te iubesc
  • Alege ce citești
  • Frenezia listărilor: Hong Kong depășește Wall Street
  • Software open source: S-CORE, ambiția producătorilor auto europeni
  • Ion Sterian, Transgaz: Astăzi s-a încheiat Subtraversarea fluviului Dunărea, parte a infrastructurii Conductei de transport gaze naturale “Țărmul Mării Negre-Podișor”
  • Marcel Ciolacu: „Austeritatea oarbă NU reduce deficitul – îl adâncește”
  • Comisia Europeană, în extaz. Guvernul taie fix programele de dezvoltare a industriei românești
  • Nu ai bani, poți să mori. Sute de mii de români, lăsați fără asigurare medicală
  • Exit mobile version