AcasăAfaceriComerțul mondial mai primește o lovitură înaintea Crăciunului

Comerțul mondial mai primește o lovitură înaintea Crăciunului

Navele de transport chinezești dispar de pe sistemele de monitorizare, creând încă o problemă pentru lanțul global de aprovizionare.

Izolarea tot mai mare a Chinei de restul lumii și o neîncredere în influența străină ar putea explica această situație.

A fost observată o  scădere a traficului de transport maritim spre sfârșitul lunii octombrie, în vreme ce China se pregătea să adopte o legislație care reglementează confidențialitatea datelor, notează CNN.

De obicei, companiile de date pot urmări navele din întreaga lume, deoarece sunt echipate cu un sistem de identificare automată sau AIS.

Acest sistem permite navelor să trimită informații – cum ar fi poziția, viteza, cursul și numele – către stațiile care se află de-a lungul coastelor, folosind radio de înaltă frecvență. Dacă o navă se află în raza de acțiune a acestor stații, informațiile pot fi schimbate prin satelit.

Dar asta nu se întâmplă în a doua economie din lume, un jucător esențial în comerțul global.

În ultimele trei săptămâni, numărul navelor care trimit semnale din China a scăzut cu aproape 90%, potrivit furnizorului global de date de transport maritim VesselsValue.

Ministerul Afacerilor Externe al Chinei a refuzat să comenteze subiectul, dar analiștii cred că au găsit vinovatul: Legea Chinei privind protecția datelor cu caracter personal, intrată în vigoare la 1 noiembrie.

Aceasta cere companiilor care prelucrează date să primească aprobarea de la guvernul chinez înainte de a putea lăsa informațiile personale să părăsească teritoriul chinez – o regulă care reflectă teama la Beijing că astfel de date ar putea ajunge în mâinile guvernelor străine.

Legea nu menționează datele de expediere. Dar furnizorii de date chinezi ar putea să rețină informații ca măsură de precauție, potrivit Anastassis Touros, liderul echipei de rețea AIS la Marine Traffic, un important furnizor de informații de urmărire a navelor.

Odată cu apropierea Crăciunului, o pierdere de informații din China continentală – care găzduiește șase dintre cele mai aglomerate 10 porturi de containere din lume – ar putea crea mai multe probleme pentru o industrie de transport maritim global aflată deja sub presiune.

Lanțurile de aprovizionare sunt tensionate, deoarece porturile extrem de aglomerate se luptă să țină pasul cu cererea de mărfuri care revine rapid după criza pandemică.

author avatar
Radu Jacotă Redactor