Cauta

Cloud și inteligența artificială aduc miliarde de dolari în visteria Google

Profituri în creștere, susținute de performanțele activității de cloud, care comercializează tot mai multe servicii de inteligență artificială generativă

Alphabet, societatea mamă a Google, tocmai a publicat rezultate trimestriale care au depășit așteptările pieței, susținute în special de performanțele activității sale de cloud, care comercializează tot mai multe servicii de inteligență artificială generativă.

Astfel, grupul american a înregistrat un profit net în creștere cu 28%, la 23,6 miliarde de dolari, cu vânzări de 84,74 miliarde de dolari (+14%), potrivit Boursorama.Doar veniturile YouTube au fost ușor sub previziunile analiștilor, la 8,66 miliarde de dolari.

Piața este însă interesată în primul rând de investițiile gigantului tehnologic în inteligența artificială generativă și de capacitatea de a genera cât mai rapid venituri din aceasta.

„Performanța noastră solidă din acest trimestru arată puterea afacerii de căutare online și impulsul nostru în cloud. Inovăm la fiecare nivel al infrastructurii IA”, a comentat șeful Alphabet, Sundar Pichai.

De la lansarea ChatGPT la sfârșitul anului 2022, companiile din sector s-au angajat într-o cursă frenetică pentru a implementa aceste programe de producere de text, imagini și alt conținut, prin simpla solicitare în limbajul cotidian (prompt).

În aprilie, Sundar Pichai a informat că „avem căi clare către monetizarea IA prin publicitate, cloud și abonamente”.Activitatea  în cloud (remote computing) pare să fie principalul beneficiar al acestor investiții.

Pentru perioada aprilie-iunie, Google Cloud aproape și-a triplat profitul operațional de la an la an, ajungând la 1,17 miliarde de dolari. A deținut aproximativ 10% din cota de piață globală până la sfârșitul lui 2023, după Amazon (31%) și Microsoft (26%).

Lipici pentru pizza

Lansarea de primăvară a AI Overviews, motorul de căutare Google impulsionat cu inteligență artificială generativă, nu se va traduce neapărat în numerar imediat.

Pe de o parte pentru că este gratuit, dar și pentru că Google a trebuit să corecteze situația după răspunsuri ciudate, false sau absurde la întrebările utilizatorilor.

În luna mai, platforma a sugerat unui utilizator de internet să amestece lipici „non-toxic” în brânză pentru a o face să se lipească mai bine de pizza, inspirat fără îndoială de comentariile de pe rețelele sociale utilizate pentru antrenarea modelului IA.

Totuși, Google nu va suferi o scădere a veniturilor proporțională cu  acest prejudiciu adus reputației sale, deoarece  este motorul de căutare implicit pe majoritatea smartphone-urilor și a browserelor web majore, precizează Evelyn Mitchell, analist de piață la Emarketer.

De asemenea, Sundar Pichai a spus că “persoanele care utilizează AI Overviews se declară mai mulțumite”.

Ultimele stiri

  • Mișcarea lentă – de ce exercițiile conștiente (tai chi, qigong, mers meditativ) reeducă sistemul nervos
  • Puterea atingerii: cum contactul fizic reduce cortizolul și inflamația
  • Adriana Săftoiu, în cărți pentru șefia TVR
  • Aubrey de Grey, pionierul mondial al longevității, la București: „Avem 50% șanse ca întinerirea celulară să depășească îmbătrânirea în următorii 15 ani”
  • Tulburător! Ce arată autopsia fetiței care a murit la o clinică stomatologică din Capitală. Nu ar fi trebuit anesteziată – surse
  • O să mai coboare euro sub 5 lei? Ce răspuns a dat Isărescu, guvernatorul BNR
  • Premierul Bolojan anunță că mai multe companii de stat vor fi lichidate. Și a confirmat numele uneia dintre ele
  • Orașele din România în care va ninge în Ajunul Crăciunului 
  • COMUNICAT DE PRESĂ CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII ȘI CREAREA DE LOCURI DE MUNCĂ ÎN CADRUL LAR CHEMICAL R&aA SRL
  • Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. ANM, prognoza meteo până pe 15 decembrie
  • Exit mobile version