Alphabet, societatea mamă a Google, tocmai a publicat rezultate trimestriale care au depășit așteptările pieței, susținute în special de performanțele activității sale de cloud, care comercializează tot mai multe servicii de inteligență artificială generativă.
Astfel, grupul american a înregistrat un profit net în creștere cu 28%, la 23,6 miliarde de dolari, cu vânzări de 84,74 miliarde de dolari (+14%), potrivit Boursorama.Doar veniturile YouTube au fost ușor sub previziunile analiștilor, la 8,66 miliarde de dolari.
Piața este însă interesată în primul rând de investițiile gigantului tehnologic în inteligența artificială generativă și de capacitatea de a genera cât mai rapid venituri din aceasta.
„Performanța noastră solidă din acest trimestru arată puterea afacerii de căutare online și impulsul nostru în cloud. Inovăm la fiecare nivel al infrastructurii IA”, a comentat șeful Alphabet, Sundar Pichai.
De la lansarea ChatGPT la sfârșitul anului 2022, companiile din sector s-au angajat într-o cursă frenetică pentru a implementa aceste programe de producere de text, imagini și alt conținut, prin simpla solicitare în limbajul cotidian (prompt).
În aprilie, Sundar Pichai a informat că „avem căi clare către monetizarea IA prin publicitate, cloud și abonamente”.Activitatea în cloud (remote computing) pare să fie principalul beneficiar al acestor investiții.
Pentru perioada aprilie-iunie, Google Cloud aproape și-a triplat profitul operațional de la an la an, ajungând la 1,17 miliarde de dolari. A deținut aproximativ 10% din cota de piață globală până la sfârșitul lui 2023, după Amazon (31%) și Microsoft (26%).
Lipici pentru pizza
Lansarea de primăvară a AI Overviews, motorul de căutare Google impulsionat cu inteligență artificială generativă, nu se va traduce neapărat în numerar imediat.
Pe de o parte pentru că este gratuit, dar și pentru că Google a trebuit să corecteze situația după răspunsuri ciudate, false sau absurde la întrebările utilizatorilor.
În luna mai, platforma a sugerat unui utilizator de internet să amestece lipici „non-toxic” în brânză pentru a o face să se lipească mai bine de pizza, inspirat fără îndoială de comentariile de pe rețelele sociale utilizate pentru antrenarea modelului IA.
Totuși, Google nu va suferi o scădere a veniturilor proporțională cu acest prejudiciu adus reputației sale, deoarece este motorul de căutare implicit pe majoritatea smartphone-urilor și a browserelor web majore, precizează Evelyn Mitchell, analist de piață la Emarketer.
De asemenea, Sundar Pichai a spus că “persoanele care utilizează AI Overviews se declară mai mulțumite”.