AcasăAfaceriChatboții, noi jucători în industria de fashion

Chatboții, noi jucători în industria de fashion

Inteligența artificială generativă, profituri de miliarde de dolari pentru sectoarele de îmbrăcăminte și lux

Cofondatorul și directorul executiv al Dresos, start-up-ul de tehnologie a modei cu sediul în Dubai, crede în progresul inteligenței artificiale.

Într-un interviu pentru The National, Vladimir Radojevic susține că soluțiile de retail bazate pe inteligență artificială le permit comercianților online să ia decizii extrem de precise și bazate pe date, prin care serviciile automatizate oferă clienților o experiență de cumpărare mai bună și personalizată.Asistența pentru clienți va fi îmbunătățită cu ajutorul chatboților, oferind cele mai recente actualizări de produse.

Concret, pe un site web, cumpărătorii pot răspunde la un scurt chestionar de trei minute pentru a-și selecta preferințele, iar un stilist îi va contacta apoi.O pachet Dresos cu câteva haine selectate, care corespund răspunsurilor la testul anterior și cumpărate personal de stilist, este livrat gratuit în 48 de ore.  Și tocmai datorită acestei strategii, compania a atras o bază solidă de abonați. În prezent, are peste 5.000 de utilizatori înregistrați, „mulți” dintre aceștia revenind pe site din două motive – comoditatea și personalizarea.

Inteligența artificială a avansat mult și are un potențial uriaș pentru cumpărăturile personalizate. Integrarea acestei tehnologii se va extinde în rețeaua comercianților fashion, dar și  în strategiile de vânzare ale marilor branduri.

„În prezent, finalizăm soluții prin care clienții vor putea genera sute de ținute în timp real și vor putea selecta ceea ce doresc să cumpere”, spune Radojevic. Valoarea medie a comenzii pe Dresos este de aproximativ 1.400 de dirhami (381 de dolari), iar cea mai mare achiziție se situează în jurul a 12.000 dh. Rețeaua start-up-ului include mărci precum Levi’s, DKNY, Oakley, Skechers, New Era și Sacoor Brothers.

Până în prezent, Dresos a primit investiții de 285.000 de dolari, și este în curs de a strânge 500.000 de dolari într-o finanțare punte – sau o finanțare pe termen scurt folosită de companii înaintea unor venituri așteptate sau a unor runde de finanțare mai mari – pe Eureeca, o platformă cu capitaluri proprii cu sediul în Dubai.

O parte din veniturile din runda Eureeca vor fi puse deoparte pentru achiziția de clienți, cu un obiectiv de 20.000 de utilizatori până în 2024.Potrivit plaformei de date Magnitt, comerțul în sectorul fashion se numără printre țintele de top pentru finanțarea cu capital de risc, alături de tehnologia financiară.

“Cred că inteligența artificială pătrunde rapid în modă și toate mărcile trebuie să-și perfecționeze competențele. Cumpărătorii vor putea interacționa cu chatboții pentru rapiditate și comenzi personalizate”, subliniază șeful Dresos.

În timp ce industria modei a cochetat cu  inteligența artificială de bază și cu alte tehnologii de frontieră, cum ar fi metaversul, jetoanele nefungibile (NFT), ID-urile digitale și realitatea augmentată sau virtuală, până acum a avut puțină experiență cu inteligența artificială generativă.

Potrivit unui studiu realizat de McKinsey&Company, inteligența artificială generativă ar putea adăuga în  următorii trei până la cinci ani 275 de miliarde de dolari la profiturile sectoarelor de îmbrăcăminte  și lux.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
201 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger