Cauta

Cerere explozivă și aprovizionare scumpă: industria de shipping navighează pe miliarde de dolari

Cerere explozivă și aprovizionare scumpă: industria de shipping navighează pe miliarde de dolari - Ziarul National

Transportatorii maritimi înregistrează celei mai mari profituri de după 2008, în contextul unui boom al creșterilor de bunuri și un lanț de aprovizionare cu prețuri exorbitante din cauza pertubărilor Covid-19.

Fie că este vorba despre uriașele nave portcontainer, de gargouri care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate pentru autoturisme şi camioane, câștigurile au crescut pentru această flotă care este responsabilă pentru 80% din comerțul mondial.

Acest boom este alimentat de o redeschidere economică după Covid care a stimulat creșterea cererii de bunuri și materii prime.

În același timp, criza sanitară continuă să afecteze lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi  limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Rezultatul: tarifele transportatorilor maritime doboară record după record. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, notează Bloomberg.

“Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, a explicat Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Gigantul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari.

Grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a-și păstra clienții pe termen lung, o metodă de a obține profit sigur.

Cîștigurile pentru navele cargo, folosite pentru transportul materiilor prime industriale, au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani și nu dau semne de încetinire: consumul va rămâne  ridicat pentru tot restul anului.

Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Ultimele stiri

  • Cum se calculează impozitul pe locuinţe în 2026. Cine va plăti cel mai mult
  • Tradiţii şi credinţe legate de solstiţiul de iarnă. Ce nu ai voie să faci în cea mai lungă noapte din an
  • Horoscop 21 decembrie 2025. Nu există loc pentru compromisuri. Astăzi este despre conștientizare
  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Viagra, soluția neașteptată pentru bradul de Crăciun: metoda care face pomul să rămână verde mai mult timp
  • Mesele de sărbători fără excese: cum să te bucuri de preparate tradiționale fără disconfort
  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Exit mobile version