Cauta

Cerere explozivă și aprovizionare scumpă: industria de shipping navighează pe miliarde de dolari

Transportatorii maritimi înregistrează celei mai mari profituri de după 2008, în contextul unui boom al creșterilor de bunuri și un lanț de aprovizionare cu prețuri exorbitante din cauza pertubărilor Covid-19.

Fie că este vorba despre uriașele nave portcontainer, de gargouri care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate pentru autoturisme şi camioane, câștigurile au crescut pentru această flotă care este responsabilă pentru 80% din comerțul mondial.

Acest boom este alimentat de o redeschidere economică după Covid care a stimulat creșterea cererii de bunuri și materii prime.

În același timp, criza sanitară continuă să afecteze lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi  limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Rezultatul: tarifele transportatorilor maritime doboară record după record. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, notează Bloomberg.

“Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, a explicat Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Gigantul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari.

Grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a-și păstra clienții pe termen lung, o metodă de a obține profit sigur.

Cîștigurile pentru navele cargo, folosite pentru transportul materiilor prime industriale, au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani și nu dau semne de încetinire: consumul va rămâne  ridicat pentru tot restul anului.

Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, va fi adus marți în România. A fost preluat din Turcia
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version