AcasăAfaceriCel mai valoros startup din lume țintește o afacere de 20 de...

Cel mai valoros startup din lume țintește o afacere de 20 de miliarde de dolari

TikTok de la ByteDance  își propune să își cvadrupleze dimensiunea afacerii sale globale de comerț electronic, ajungând la 20 de miliarde de dolari în vânzări în acest an, mizând pe o creștere rapidă în Asia de Sud-Est.

Ar fi un salt față de valoarea brută a mărfurilor de 4,4 miliarde de dolari de anul trecut, care reprezintă valoarea totală a bunurilor vândute prin intermediul ofertei TikTok Shop, potrivit unor surse Bloomberg.

TikTok lucrează pentru a extinde vânzările și în SUA și Europa, deși aceste piețe reprezintă o mică parte din obiectivul de 20 de miliarde de dolari. Cel mai valoros startup din lume încearcă să acapareze o felie mai mare dintr-o arenă de comerț online de 17 trilioane de dolari, în timp ce principalul său motor de venit – afacerea  de publicitate – pare să încetinească.

Eforturile TikTok de a-și extinde operațiunile de comerț electronic în SUA pot părea contraintuitive, având în vedere amenințările politicienilor americani de a interzice complet aplicația din motive de securitate națională.

Cu toate acestea, stabilirea unor legături profitabile cu comercianții și mărcile din SUA ar putea ajuta TikTok să câștige aliați chiar în momentul în care începe să lupte împotriva criticilor de la Washington. Compania cu capital chinezesc intenționează să își exporte modelul de comerț în SUA, țară cu  150 de milioane de utilizatori.

ByteDance, fondată în urmă cu mai bine de zece ani de Zhang Yiming și Liang Rubo, a devenit un lider pe internet cu o valoare de peste 200 de miliarde de dolari, datorită platformelor virale de clipuri video scurte TikTok și Douyin.

TikTok Shop le permite utilizatorilor să cumpere articole în timp ce parcurg un flux nesfârșit de videoclipuri scurte și transmisiuni în direct în cadrul aplicației sale principale de socializare – o alternativă la Shopee de la Amazon sau Sea Ltd.

Acest format – care îmbină divertismentul cu achizițile impulsive – a ajutat deja Douyin să smulgă o mare parte din cheltuielile de consum ale chinezilor de la Alibaba Group Holding  și JD.com Inc.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
244 afisari

2 COMENTARII

  1. Antreprenoarea Cristina Bâtlan, care a creat brandul de pantofi Musette, investește într-un startup de soluții de
    reconversie etnica.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger