AcasăAfaceriCel mai mare grup de lux din lume țintește piața ceasurilor de...

Cel mai mare grup de lux din lume țintește piața ceasurilor de 30 de miliarde de dolari

Grupul francez LVMH face eforturi pentru a câștiga o cotă din afacerea globală a ceasurilor premium, cu o divizie  înființată și o serie de modele noi, cu prețuri mai mari.

Vânzările de ceasuri de lux la nivel mondial sunt estimate la 30 de miliarde de dolari în acest an, potrivit firmei de cercetare de piață IMARC Group. Se așteaptă să crească la peste 37 de miliarde de dolari până în 2032, pe măsură ce bogăția globală crește, iar Generația Z și milenialii devin mai interesați de ceasurile mecanice de înaltă calitate.

Divizia de bijuterii și ceasuri a LVMH a înregistrat vânzări de 11,8 miliarde de dolari în 2023, ceea ce reprezintă o creștere organică de 7%, notează CNBC. Grupul deține în prezent 10 mărci de ceasuri, printre care TAG Heuer, Hublot și Zenith, alături de mărci de modă și bijuterii precum Louis Vuitton, Bulgari și Dior, care produc și ceasuri.

Luna trecută, compania l-a numit pe Frederic Arnault, fiul în vârstă de 29 de ani al președintelui și director general al LVMH, Bernard Arnault, director general al LVMH Watches, care include mărcile TAG Heuer, Hublot și Zenith. Analiștii estimează că vânzările acestor trei mărci au atins aproximativ 2 miliarde de dolari în 2023.

Frederic Arnault a lansat o serie de modele noi foarte populare la TAG Heuer și va pune accentul pe inovație, materiale de ultimă generație și design creativ în cadrul marelui grup de mărci. LVMH ar putea, de asemenea, să continue să achiziționeze branduri atractive dacă acestea devin disponibile.

Vânzările de ceasuri urmează un tipar similar cu cel al pieței mai largi a luxului, unde consumatorii cei mai bogați rămân cei mai puternici. Sunt mai puțin afectați de creșterea ratelor și de incertitudinea economică, astfel încât tot mai multe mărci se adresează sectorului VIP care continuă să cheltuiască pentru cea mai înaltă calitate și măiestrie.

„High end a fost într-adevăr unul dintre principalii factori de creștere a noastră”, a declarat Jean-Christophe Babin, CEO al Bulgari. „Cred că cei bogați sunt mai mult ca oricând dornici să investească în mărci autentice, de renume și atemporale.” El a dat exemplu modelul Serpenti Secret, care se vinde cu 350.000 de dolari.

În lumea extrem de competitivă a ceasurilor de lux, mărcile trebuie să inoveze în mod constant în ceea ce privește materialele și designul pentru a câștiga cotă de piață și pentru a menține colecționarii interesați.

TAG Heuer, care își are rădăcinile în cursele de mașini, a înregistrat un succes uriaș cu modelul Carrera Plasma Diamant d’Avant-Garde Chronograph Tourbillon. Are un preț de peste 500.000 de dolari – și o listă de așteptare de peste doi ani.

În același timp, multe dintre mărcile LVMH urcă pe scara prețurilor, cu ediții mai scumpe și limitate. Hublot tocmai a lansat un ceas în ediție limitată de 250.000 de dolari, numit MP-10 Tourbillon Weight Energy System. Doar 50 modele vor fi produse și se așteaptă ca acestea să se epuizeze rapid.

author avatar
Radu Jacotă
723 afisari

2 COMENTARII

  1. Sunt haioase materialele astea, măcar meritul ăsta îl au.
    Auzi, soro, „Carrera Plasma Diamant d’Avant-Garde Chronograph Tourbillon” dă cincisute dă mii dă foițe pă bucată. Hm. Doar numele te face să te ridici de pe scaun și să saluți, este?
    Când te gândești că un ceas din ăla ar putea hrăni, timp de o săptămână, cinci mii de copii care crapă de foame…

Comments are closed.

Nu rata să citești

Ultimele știri