Un studiu realizat de retailerul Watchfinder în Franța arată o piață solidă a ceasurilor scumpe, cu mărci de renume în top și prognoze optimiste pentru 2021.
Acest studiu a analizat 60 de milioane de căutări pe Google care acoperă aproape 2000 de mărci diferite din întreaga lume. Rolex domină graficele, cu 5,1 milioane de căutări nivel mondial în perioada 2019-1010, sau 430.000 pe lună. În Franța, brandul elvețian este, de asemenea, primul, cu 1,7 milioane de căutări pe an. Printre modele râvnite se găsesc Submariner, Daytona și Oyster Perpetual. Patek Philippe și TAG Heuer sunt celelalte două mărci favorizate de pasionații de ceasuri de lux. În funcție de model, prețurile pot varia de la 27.000 de euro pentru un Patek Philippe Nautilus 5711-1A-010 din oțel la mai mult de 411.000 de euro pentru Nautilus 5719 complet setat cu diamante. Legendarul Monaco de la Tag Heuer rămâne asociat cu Steve McQueen, care îl poartă în filmul “24 ore Le Mans”. 2020 a fost, de asemenea, ocazia lansării unui nou model Monaco, vândut cu 6400 de euro. Piața franceză rămâne printre cele mai dinamice din lume, vânzările ceasurilor de lux au crescut cu 2% în 2019, cu o cifră de afaceri de 5,6 miliarde de euro. Una dintre surprizele anului 2020 a fost sănătatea bună a acestei piețe și în Europa, în ciuda crizei sanitare și economice, remarcă Chrono24, site-ul internațional de vânzare și cumpărare de ceasuri de top. Astfel, după o scădere a cifrei de afaceri de aproximativ 20% în momentul închiderilor din primăvară, sectorul a revenit rapid abia după o lună. Câștigurile au crescut cu 13% peste media înainte de începerea epidemiei. Unele modele, precum ediția limitată a Omega proiectată pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo, au înregistrat o cerere record (+ 200% din căutările pe Chrono 24). Site-ul de tranzacții închide astfel anul 2020 cu o creștere de 25% a volumului vânzărilor. O tendință care va continua în 2021.