AcasăAfaceriCe au în comun o casă de modă și o multinațională alimentară?

Ce au în comun o casă de modă și o multinațională alimentară?

Ce au în comun casa italiană de lux Gucci și  multinaționala britanică Unilever, producătorul înghețatei Ben & Jerry’s? Ambele au numit recent persoane relativ necunoscute în funcții de conducere cruciale.

La Gucci, deținută de Kering,  Sabato De Sarno, designer senior la Valentino, companie privată, va deveni director de creație al brandului de 10 miliarde de euro.

Între timp, Unilever l-a numit pe Hein Schumacher, un outsider, în funcția de director executiv, succedându-i lui Alan Jope, care pleacă în această vară.

Este o miză uriașă pentru ambele companii, dar Unilever este cea care se confruntă cu o posibilă destrămare. Cu excepția cazului în care numirea surpriză îmbunătățește performanța grupului de bunuri de consum, va auzi probabil apeluri pentru divizarea afacerii.

Un director extern care să îi succeadă lui Jope – un angajat pe viață al Unilever – este o veste binevenită, notează Bloomberg. Deși Schumacher s-a alăturat consiliului de administrație al Unilever în octombrie, el este în prezent CEO al cooperativei olandeze de produse lactate Royal FrieslandCampina, unde a modificat atât portofoliul, cât și organizația – un lucru de care Unilever are nevoie cu disperare.

Schumacher are și altă experiență relevantă. A petrecut peste un deceniu la H.J. Heinz, inclusiv în perioada în care aceasta era deținută de 3G Capital și Warren Buffett. Unele dintre abilitățile de reducere a costurilor ale Kraft Heinz Co. ar fi utile la Unilever. Poate că nu este o surpriză faptul că el are și binecuvântarea investitorului activist Nelson Peltz, care a devenit director neexecutiv la Unilever în iulie anul trecut, după ce Trian Fund Management, firma sa, a construit o participație în companie.

Însă Schumacher nu este un CEO de mare renume dintr-o putere americană sau europeană cu un istoric dovedit. Și fundalul său este în alimentație, în timp ce viitorul Unilever este, probabil, în îngrijirea personală și în frumusețe, nu în alimente. (Desigur, trecutul nu trebuie să definească viitorul: CEO-ul Nestle, Mark Schneider, provine de la compania de îngrijire medicală Fresenius SE și nu a transformat Nestle într-o companie de asistență medicală.)

Unilever a traversat o perioadă turbulentă în timpul mandatului lui Jope, caracterizată prin dezamăgiri ale veniturilor, achiziții dispersate și, în urmă cu un an, prin oferta nereușită de 50 de miliarde de lire sterline propusă pentru divizia de consum a GSK Plc, acum listată ca Haleon Plc. În cazul în care Schumacher nu va reuși să inverseze performanța slabă, apelurile pentru separarea sau vânzarea afacerii cu produse alimentare, care ar putea valora aproximativ 50 de miliarde de euro, nu vor face decât să crească în intensitate.

Atât Gucci, cât și Unilever riscă să nu mai fie la modă – prima în rândul cumpărătorilor, iar cea de-a doua în rândul investitorilor – dacă noii directori nu dau rezultate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
245 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger