Evaluările marilor case de modă au fost în creștere în ultimele două săptămâni, de când LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a raportat un trimestru de vânzări record, impulsionat de consumatorii chinezi.
Dar Kering SA, proprietarul Gucci, tocmai a reamintit investitorilor că nu toate companiile de lux vor avea parte în mod egal de ultimul val de cheltuieli de răzbunare din China.Vânzările Gucci în cele trei luni până la 31 martie au înregistrat un modest 1%, departe de marile creșteri ale LVMH și Hermes International.
Kering va trebui să revitalizeze Gucci încă o dată pentru a participa la cererea Chinei pentru lux, susțin analiștii The Washington Post. Iar pe această piață uriașă domină branduri viguroase precum Louis Vuitton și Dior.
În primul rând, maximalismul îndrăzneț al Gucci sub conducerea fostului director de creație Alessandro Michele, care a declanșat o redresare miraculoasă în urmă cu cinci-șase ani, este acum perimat.Consumatorii chinezi au fost printre primii care au adoptat acest look cu logo-uri puternice, dar se pare că s-au plictisit de el mai nou.
Compania depune eforturi susținute pentru a remedia acest neajuns. Speranțele să îndreaptă spre noul designer Sabato De Sarno, care se alătură luna viitoare de la Valentino. De asemenea, își îmbunătățește magazinele din China și încearcă să consolideze marca prin creșterea vizibilității, de exemplu prin deschiderea unei expoziții în Shanghai în câteva zile.
Dar va fi nevoie de timp pentru ca Gucci să își recâștige tracțiunea în China. Acest lucru poate explica de ce acțiunile sale au crescut cu aproximativ 23% între începutul anului și închiderea de marți – mult mai puțin decât rivalii.
Rezultatele amintesc, de asemenea, că, în timp ce consumatorii chinezi își redescoperă dragostea pentru lux, cumpărătorii mai tineri și mai puțin bogați din SUA, care au impulsionat cererea de adidași și genți de designer în ultimii doi ani, încep să se retragă.
În comparație, LVMH a crescut cu 31% și a devenit prima companie europeană care a atins o evaluare de 500 de miliarde de dolari la începutul acestei săptămâni. Hermes a obținut cea mai mare creștere, cu 38% în aceeași perioadă.
Indicele MSCI World % Textiles Apparel and Luxury Goods a urcat cu aproximativ 25% de la începutul anului și până la închiderea de marți. Până la urmă, declinul Gucci arată dependența de luxul din China.
D-le Jac intre timp casa de moda si-a schimbat numele in Bucci.Ca asa e moda.