AcasăAfaceriCât valorează cel mai mare brand de muzică din lume

Cât valorează cel mai mare brand de muzică din lume

Conglomeratul media francez Vivendi estimează că filiala sa foarte profitabilă Universal Music Group (UMG) va ajunge la 33 de miliarde de euro, o cifră mai mare decât capitalizarea sa de piață, potrivit documentelor publicate miercuri înainte de adunarea generală a grupului programată pentru luna iunie.

În aceste documente, Vivendi detaliază oferta publică a UMG, care va vedea grupul controlat de omul de afaceri Vincent Bollore distribuind 60% din capitalul filialei sale acționarilor actuali.

Acordul își propune să obțină valoarea maximă de la Universal, cea mai mare marcă de muzică din lume, care poate conta pe catalogul său de artiști precum Lady Gaga și Taylor Swift, deoarece industria muzicală se recuperează dintr-o lungă recesiune datorită streamingului, purtat în special de platforme precum Spotify.

Evaluarea UMG de 33 de miliarde de euro a fost determinată de firmele de contabilitate PwC și EY. Potrivit AFP, pachetul de 60% care va fi distribuit acționarilor este astfel evaluat la 19,8 miliarde de euro.

Capitalizarea de piață a Vivendi se ridică la 32 de miliarde de euro, conform datelor de la Refinitiv.

La sfârșitul procesului IPO, cei trei acționari principali ai UMG ar fi Vivendi (20%), consorțiul condus de Tencent (20%) și Bollore (16%).

În documentele publicate, Vivendi indică faptul că Universal a atras interesul potențialilor investitori și că ar putea vinde o parte din participația sa de 20% unui „partener strategic” înainte de distribuirea acțiunilor UMG.

Vivendi a mai precizat că Universal a generat un profit operațional de 322 milioane de euro în primele trei luni ale acestui an, față de 248 milioane de euro în 2020.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
148 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger