AcasăAfaceriCât de grea este coroana luxului pentru giganții modei?

Cât de grea este coroana luxului pentru giganții modei?

Sectorul high-end este afectat de încetinirea piețelor din SUA și China

Pentru prima dată, compania spaniolă de marochinărie Loewe este cel mai în vogă brand din lume, potrivit clasamentului întocmit de platforma fashion Lyst.

Dar investitorii trebuie să înțeleagă modelele de cheltuieli din cele mai importante două piețe de lux: China și SUA.LVMH, compania mamă a Loewe, a oferit  câteva indicii. Din păcate, acestea nu au fost cele pe care le căutau investitorii. Acțiunile LVMH au scăzut cu până la 4,5% la începutul ședinței de tranzacționare de miercuri, trăgând în jos întregul sector.

LVMH a raportat o creștere organică a vânzărilor de 17% în cele trei luni până la 30 iunie, depășind cu ușurință consensul analiștilor, care estimau o creștere de 15,1%. Măsura atent monitorizată a vânzărilor de modă și marochinărie a crescut cu 21% în al doilea trimestru, de asemenea, cu puțin peste așteptările unui avans de 20,8%. Însă este departe de performanța masivă pe care LVMH a înregistrat-o în primul trimestru, când atât vânzările organice ale grupului, cât și cele de modă și marochinărie au fost de aproape două ori mai mari decât se anticipase.

Profitul operațional din primul semestru, de 11,6 miliarde de euro, a ratat ușor așteptările, deoarece marja de profit pentru modă și marochinărie a scăzut cu 0,9 puncte procentuale, la 40,5%, după ce a fost frânată de un nivel ridicat de investiții în mărcile grupului, inclusiv în prima defilare pe podium a lui Pharrell Williams pentru Louis Vuitton.

Faptul că LVMH nu reușește să livreze un alt trimestru de succes ar trebui să fie un motiv de îngrijorare pentru compania controlată de magnatul  Bernard Arnault – și pentru sectorul high-end în ansamblu.

LVMH este cel mai mare grup de lux din lume. Cu o capitalizare de piață de aproape 500 de miliarde de dolari, are resursele necesare pentru a reinvesti în mărcile sale, în frunte cu Louis Vuitton și Dior, precum și pentru a opera cele mai extravagante magazine și a recruta cei mai buni designeri și celebrități pentru a-i conduce casele.

Pe scurt, poate striga mai tare decât toate celelalte mărci de lux, astfel încât, atunci când un consumator decide să cumpere o geantă de mână, este mai probabil să aleagă Fendi sau Celine decât un rival.Cu toate acestea, cu toată puterea LVMH, există unele tendințe pe care nu le-a putut ocoli.

Prima  este o încetinire a creșterii economice în SUA. Directorul financiar Jean-Jacques Guiony a declarat că vânzările de modă și marochinărie către consumatorii americani au fost negative în al doilea trimestru. Slăbiciunea a fost concentrată pe clienții aspiraționali, cu o reducere a cererii pentru produsele entry-level, vânzările online și în orașele de rang secund.

În schimb, vânzările către clienții mai înstăriți s-au menținut. Dar Cie Financiere Richemont SA, proprietar al Cartier, care operează pe piața bijuteriilor și ceasurilor de lux, a indicat săptămâna trecută o decelerare în SUA.

În al doilea rând, vânzările în China sunt în declin. Gigantul asiatic a preluat ștafeta în aprilie, dar nu în ritmul dorit de LVMH. Iar  economia chineză încetinește, la fel și apetența cumpărătorilor.

Imaginea este și mai îngrijorătoare pentru alte grupuri, inclusiv proprietarul Gucci, Kering, precum și pentru Burberry, care încearcă să-și ridice produsele de la premium la high-luxury.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
162 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger