AcasăAfaceri“Capitala lenjeriei”: de la agricultură la chiloți sexy

“Capitala lenjeriei”: de la agricultură la chiloți sexy

De la tractoare la chiloți sexy: o regiune agricolă din estul Chinei cultivase grâu și orez de zeci de ani, înainte ca astăzi să devină „capitala lenjeriei” și să exporte peste tot în lume.

Guanyun, un mic district al provinciei Jiangsu, a trăit mult timp în ritmul semănatului și  recoltării. Dar, în ultimul deceniu, atenția sa s-a concentrat asupra preferințelor globale pentru lenjerie intimă. Autoproclamată „capitală a lenjeriei” în China, Guanyun se dezvoltă acum în sunetul frenetic al mașinilor de cusut, susține 70% din cererea internă și exportă milioane de sutiene și chiloți în Europa și Statele Unite. Un business profitabil pentru antreprenorul Lei Congrui, pionierul acestei revoluții industriale locale: vândute sub diferite mărci precum „Midnight Charm”, produsele sale reprezintă o cifră de afaceri de peste un milion de euro pe an. Potrivit autorităților din Guanyun, aproximativ 500 de fabrici angajează în prezent zeci de mii de oameni și câștigă anual 250 de milioane de euro din exportul de lenjerie. De asemenea, femeile tinere din China sunt mai deschise influențelor occidentale, o schimbare legată și de sexualitate, chiar dacă autoritățile sprijină cultura tradițională, destul de conservatoare, și reprimă în mod regulat conținutul online considerat „vulgar”. Potrivit firmei chineze iiMedia, vânzările de produse legate de sex, inclusiv lenjeria intimă, au crescut cu 50% pe piața internă în 2019, la 7 miliarde de dolari (5,8 miliarde de euro) odată cu apariția tinerilor consumatori “mai atenți la senzualitatea lor”. Majoritatea clienților au acum între 22 și 25 de ani, notează AFP. Comerțul cu lenjeria a ridicat semnificativ nivelul de trai în Guanyun. O bogăție care este afișată în noile case și mașini ale locuitorilor. Districtul va construi încă o zonă industrială de confecții în suprafață de  aproximativ 700 de hectare, cu extinderea exporturilor către Orientul Mijlociu. Lei Congrui are acum o singură nemulțumire: epidemia Covid-19, care încetinește vânzările în străinătate. Dar odată rezolvată această problemă, “oamenii vor dori să se distreze din nou”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor