AcasăAfaceriBYD din Shenzhen provoacă Lamborghini și Ferrari. Cadillac se întoarce în Europa...

BYD din Shenzhen provoacă Lamborghini și Ferrari. Cadillac se întoarce în Europa cu un model produs în China

Yangwang U9, un bolid capabil să atingă 309 km/h.

Compania BYD și-a lansat cea  mai scumpă mașină a sa, un model supersportiv complet electric în valoare de 1,68 milioane de yuani (233.450 de dolari), care se va  confrunta  cu mărcile  Lamborghini și Ferrari.

Cadillac pariază pe luxosul Lyriq

Yangwang U9 va fi inițial destinat pentru piața din China. Mașina poate atinge 100 km/h în 2,36 secunde și o viteză maximă de 309 km/h.

BYD a devenit cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume – depășind Tesla – în ultimul trimestru al anului 2023. Deși este mai cunoscută pentru că produce EV-uri accesibile, își comercializează modelele de lux sub mărcile Yangwang și Fang Cheng Bao.

În contextul în care în China se prefigurează un război al prețurilor după Anul Nou Lunar, gigantul cu sediul la Shenzhen pariază că există în continuare o piață pentru produsele de înaltă calitate care oferă marje mai bune.

Alte vehicule electrice scumpe sub marca Yangwang urmează să fie lansate în cursul acestui an în China, inclusiv un sedan care va costa aproximativ un milion de yuani.

Luni, acțiunile BYD au urcat cu până la 4,7% la Hong Kong, după ce președintele Wang Chuanfu a propus dublarea unei răscumpărări a acțiunilor tranzacționate în China la 400 de milioane de yuani. Această măsură ar putea stimula încrederea investitorilor și ar putea stabiliza și spori valoarea companiei.

Pe de altă parte, Cadillac va reveni în Europa, după ani de absență, cu noul său model electric, luxosul Lyriq. Marca deținută de gigantul american General Motors va lansa acest SUV impunător în Franța pe 23 martie, fiind deja în vânzare în Elveția și Suedia.

Cadillac vrea să capitalizeze pe imaginea sa de „lux american”, a declarat Jaclyn McQuaid, directorul general al GM Europe, în cadrul unei conferințe de presă la Paris.

Lansat în 2022, Lyriq s-a vândut în jur de zece mii de unități în Statele Unite și 5.000 în China, unde este și fabricat. Are un motor de 528 CP și cântărește 2,7 tone. Pentru a oferi o autonomie estimată la 530 de kilometri, Lyriq este echipat cu o baterie uriașă (proiectată de GM) cu o capacitate de 102 kWh.

GM a părăsit Europa în 2017, odată cu vânzarea Opel către PSA (acum Stellantis). Cele mai recente berline CTS și SUV-uri Escalade au fost vândute de importatori.

După Franța, Lyriq ar putea fi comercializat în curând în Germania și în Marea Britanie, a precizat McQuaid.

GM, pionier în domeniul vehiculelor electrice cu Chevrolet Bolt, se străduiește să profite la maximum de această oportunitate. Directorul general Mary Barra a dat asigurări la sfârșitul lunii ianuarie că producția mai multor modele va fi crescută, printre care Lyriq și GMC Hummer, și că noi versiuni vor fi prezentate în cursul acestui an.

author avatar
Radu Jacotă Redactor