AcasăAfaceriBurberry a găsit oportunitatea de aur pentru moda de lux

Burberry a găsit oportunitatea de aur pentru moda de lux

Transformarea modei din inamic climatic în prieten este „oportunitatea sa de aur”, susțin reprezentanții companiei britanice Burberry.

Nici provocările pe care le prezintă conflictul din Ucraina și inflația în creștere nu ar trebui să descurajeze eforturile pentru durabilitatea modei de lux, a declarat Julie Roche, directorul financiar al Burberry, la evenimentul Bloomberg Sustainable Business.

Brandurile din lumea fashion pot fi în avangarda transformării, deoarece „produsele lor au longevitate și lanțurile lor de aprovizionare sunt foarte bine stabilite”.

Burberry își propune o “strategie climatică” până în 2040, devenind primul brand de lux care a stabilit acest obiectiv.

Și locul în care trebuie făcute cele mai multe îmbunătățiri este în categoria „scope 3”, care reprezintă mai mult de 90 la sută din emisiile poluante.

Există trei domenii care sunt utilizate pentru a defini și cuantifica amprenta de carbon a unei companii: emisiile directe din surse deținute sau controlate; emisiile indirecte din generarea de energie electrică consumată de compania raportoare; toate celelate emisii indirecte care apar în lanțul valoric al unei companii.

Cu cât compania este mai mare, cu atât sarcina este mai grea, mai ales când vine vorba de domeniul de aplicare 3, având în vedere că o firmă precum Burberry deține un lanț de aprovizionare extins cu multe părți constitutive și potențial poluante.

“Interesele mediului și cele economice nu sunt incompatibile. Deși unele lucruri sunt mai scumpe de făcut, dacă le faci într-un mod durabil, în general, sunt benefice din punct de vedere economic”, a menționat Julie Roche.

author avatar
Radu Jacotă Redactor