Sfârșitul parteneriatului Adidas-Beyonce este cea mai recentă lovitură pentru gigantul de îmbrăcăminte sportivă, care era deja afectat de despărțirea de Kanye West.
Acțiunile Adidas au renunțat la câștigurile inițiale după ce Wall Street Journal a tritrat “Adidas AG și Beyonce se despart”.
Adidas nu mai avea pe listă colecția Ivy Park a lui Beyonce – și îi răpește o potențială cale de a compensa pierderile în vânzări în 2023, ca urmare a despărțirii de West, cunoscut acum ca Ye, în toamna anului trecut. Pe lângă gaura în formă de Ye din vânzările și profiturile sale, acum compania are și un deficit în formă de Beyonce, comentează Bloomberg.
Ivy Park își are rădăcinile într-o colaborare cu mogulul modei Philip Green în 2016. Cu toate acestea, Beyonce a cumpărat afacerea lui Green în 2018, după ce fostul proprietar al Topshop s-a confruntat cu acuzații de hărțuire sexuală, abuzuri rasiste și intimidare. Green a negat acuzațiile. Mai puțin de un an mai târziu, vedeta a făcut echipă cu Adidas pentru a produce Ivy Park, făcând legătura între modă și îmbrăcăminte sportivă.
Dar Adidas, care s-a confruntat cu probleme legate de lanțul de aprovizionare, cu pandemia și apoi cu disputa cu Ye, nu a profitat niciodată la maximum de acest parteneriat. Se poate spune că a fost cel mai bun lucru pe care brandul german nu l-a avut niciodată.
Vânzările Ivy Park au fost infime, spre deosebire de cele ale lui Yeezy, asocierea cu Ye, care ar fi putut aduce 1,2 miliarde de euro din vânzări și 500 de milioane de euro din profit operațional în acest an.
În schimb, Adidas se luptă cu un munte de adidași Yeezy nevânduți. S-ar putea confrunta cu o pierdere operațională de 700 de milioane de euro dacă va trebui să anuleze toate stocurile.
Ivy Park ar fi putut fi o modalitate de a compensa o parte din veniturile pierdute. De exemplu, Adidas ar fi putut extinde colecția și poate că l-ar fi adus pe Jay-Z pentru a dezvolta o linie de îmbrăcăminte pentru bărbați. Însă despărțirea de Beyonce elimină o altă cale prin care poate ajunge la o gamă mai diversă de clienți.
În mod clar, Adidas nu se conectează cu tinerii cumpărători, care se îndreaptă în schimb spre modelele Air Jordan de la Nike și spre adidașii retro și masivi de la New Balance.r