AcasăAfaceriBoom-ul mâncării livrate: roboții ies pe străzi

Boom-ul mâncării livrate: roboții ies pe străzi

Sute de roboți pe roti, capabili să ducă în jur de patru pizza mari, navighează acum în campusurile universitare și chiar pe trotuarele orașelor din SUA, Marea Britanie și în alte părți.

Companiile care îi construiesc spun că deficitul de forță de muncă legat de pandemie și o preferință tot mai mare pentru livrarea fără contact au accelerat răspândirea acestor mașinării.

Starship Technologies numără peste 1.000 de roboți în flota sa, în creștere de la doar 250 în 2019. Livrează mâncare în 20 de campusuri americane, în Milton Keynes, Anglia, și în orașul natal al companiei, Tallin, Estonia.

Kiwibot, cu sediul în Los Angeles, are  acum 400 de roboți care fac livrări în campusurile universitare și în centrul orașului Miami.

Grubhub a colaborat recent cu producătorul rus Yandex pentru a opera  50 de roboți în Ohio State University.

Patrick Sheck, student la Universitatea Bowling Green, primește livrări de la un robot Starship de trei sau patru ori pe săptămână. „Robotul se oprește exact la timp pentru ca eu să iau masa de prânz”, a spus el. Bowling Green și Starship percep 1,99 USD plus o taxă de serviciu pentru fiecare comandă.

Ji Hye Kim, bucătar și partener director al restaurantului Miss Kim din Ann Arbor, Michigan, s-a bazat foarte mult pe roboții purtători de mâncare în timpul închiderilor de anul trecut. Îi preferă și acum, deoarece companile de livrare terțe, precum DoorDash, taxează mult mai mult și uneori anulează comenzile dacă nu au destui șoferi.

Roboții costă aproximativ 5000 de dolari, folosesc camere, senzori, GPS și uneori scanere cu laser pentru a naviga pe trotuare și chiar pentru a traversa străzile în mod autonom. Un șofer Grubhub câștigă 47.650 de dolari pe an, conform datelor site-ului de locuri de muncă Indeed.com.

Comenzile de livrare din SUA au crescut cu 66% în iunie, potrivit NPD, o firmă de date și consultanță. Iar cererea ar putea rămâne ridicată chiar și după ce pandemia va încetini, deoarece clienții s-au obișnuit cu această comoditate, notează CNBC.

“În acest moment, nu există niciun magazin  sau restaurant din Statele Unite cu destui șoferi de livrare”, a declarat Dennis Maloney, manager la Domino’s Pizza.

Domino’s colaborează cu Nuro, o companie care testează livrări de alimente în Houston, Phoenix și Mountain View, California.

author avatar
Radu Jacotă Redactor