AcasăAfaceriBoom-ul lichidării: articolele returnate, o afacere de peste 600 de miliarde de...

Boom-ul lichidării: articolele returnate, o afacere de peste 600 de miliarde de dolari

În interiorul depozitului de 130.000 de metri pătrați al Liquidity Services din Garland, Texas, culoarele sunt pline de produse returnate de la Amazon, Sony, Target, Home Depot sau Wayfair, toate în proces de lichidare.

Piața de lichidare s-a dublat din 2008, ajungând la 644 de miliarde de dolari în 2020, potrivit datelor CNBC.

Vin lichidatorii și cumpără toată marfa, o reambalează și o revând în SUA sau peste hotare, fie pe site-uri precum e-Bay sau Poeshmark, fie consumatorilor individuali, a declarat Sonia Lapinsky de la grupul de consultanță AlixPartners.

În 2021, un record de 16,6% din totalul mărfurilor vândute a fost returnat, față de 10,6% în 2020. Pentru achizițiile online, rata medie de returnare a fost și mai mare, la 20,8%, în creștere față de 18% în 2020. Procesarea unui retur poate costa comercianții cu amănuntul până la 66% din prețul inițial al unui articol.

O problemă pentru unii, dar o afacere mare pentru lichidatori. “Cred că boom-ul lichidării este alimentat cu adevărat de consumerism și de modul în care acesta a trecut de la nou la folosit”, spune Kristin Langenfeld, CEO și co-fondator GoodBuy Gear.

Companiile din sector vând produse returnate – computere, televizoare, electrocasnice, camioane, articole sportive, ambarcațiuni,  utilaje de producție  etc – pe diferite piețe pe măsură ce cererea pentru second-hand crește.

În acest moment, lanțurile de aprovizionare se confruntă cu o lipsă de produse pe partea de avans, explică Julie Ryan, managerul HP pentru America de Nord.

Boom-ul lichidării a generat și o altă tendință: au apărut sute de magazine de chilipiruri, cu nume precum Dirt Cheap și Treasure Hunt Liquidators, iar clienții se înghesuie să cumpere marfa și să o revândă pentru profit.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
954 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger