AcasăAfaceriBoom-ul ceasurilor de lux: Swiss Made nu mai face față cererii

Boom-ul ceasurilor de lux: Swiss Made nu mai face față cererii

Nu doar jucăriile sunt insuficente în acest Crăciun marcat de probleme ale lanțului de aprovizionare. De asemenea, ceasurile “Swiss Made” vor fi mai greu de găsit, deoarece această piață de lux, care a avut întotdeauna mai mulți cumpărători decât oferta disponibilă, înregistrează o revenire post-Covid spectaculoasă.

O combinație de factori – redresări ale economiilor, bani strânși în pandemie și acum cheltuiți pe măsură –  a făcut ca cererea pentru cele mai bune ceasuri să depășească cu mult oferta. Listele de așteptare s-au lungit, iar prețurile pe piața second-hand cresc vertiginos.

Interesul pentru modele emblematice – Rolex Daytona și Submariner,  Patek Philippe Nautilus, Audemars Piguet Royal Oak sau Richard Mille – a depășit toate estimările.

Se estimează că Rolex produce aproximativ 100.000 de ceasuri pe an,  Patek Philippe 65.000, iar Audemars Piguet 45.000, insuficient pentru a satisface cumpărătorii de lux, potrivit Bloomberg.

Dar interesul pentru ceasuri a explodat în ultimii doi ani, deoarece blocajele i-au determinat pe oameni să canalizeze bani destinați inițial vacanțelor.

Prima alegere pentru bărbați a fost un ceas, iar mulți cumpărători au apelat la mărcile pe care le cunoșteau cel mai bine. Piețele record și criptomonedele în creștere nu numai că au adus bogăție, dar au generat și un interes mai larg pentru a investi în clase alternative de active, fie că este vorba de jetoane nefungibile(NFT) sau de ceasuri.

Nepotrivirea a devenit atât de mare încât, în septembrie, Rolex SA a făcut pasul extrem de neobișnuit de a emite o declarație conform căreia deficitul nu este o strategie. Pur și simplu nu putea ține pasul cu cererea fără a reduce calitatea.

Chiar și retailerul Watches of Switzerland Group Plc, care a reușit întotdeauna să obțină Rolex pentru buticurile sale din Marea Britanie și SUA, a rămas fără stoc în jurul lunii iulie, datorită creșterii cererii de la o lună la alta.

Watches of Switzerland nu ține liste de așteptare mai mult de doi ani. Listele pentru cele mai populare modele s-ar extinde altfel cu mult dincolo de această limită. În mod anecdotic, există rapoarte despre așteptări pentru Rolex Daytona care se întind până la 10 ani.

Lipsa a dus la creșterea prețurilor și pe piața secundară, populată de operatori precum  Chrono24 GmbH din Germania, Watchfinder (deținută de Cie Financiere Richemont SA) și A Collected Man din Londra.

Platforma online A Collected Man, care este specializată în producători elvețieni independenți, a cunoscut o creștere a interesului pentru alte două mărci Richemont: A. Lange & Sohne și Vacheron Constantin.

Rolex Daytona, AP Royal Oak și Patek Nautilus își pot schimba de trei până la patru ori prețul de vânzare cu amănuntul inițial.

Watches of Switzerland, care generează  până la 60% din vânzările sale de la Rolex, Audemars Piguet și Patek Philippe, și-a triplat cotele   în ultimul an.

Analiștii estimează că piața ceasurilor de lux își va continua expansiunea, clienții din China și SUA fiind principalii cumpărători.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
896 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger