AcasăAfaceriBoom pentru industria de 110 miliarde de dolari care menține avioanele în...

Boom pentru industria de 110 miliarde de dolari care menține avioanele în aer

Companiile aeriene mari și mici s-au luptat să facă față atunci când cererea a revenit după pandemie. Dar problemele lor au fost un avantaj pentru industria de 110 miliarde de dolari care menține avioanele din întreaga lume pe cer.

Lipsa de avioane noi, cauzată de problemele lanțului de aprovizionare și de creșterea costurilor cu forța de muncă, a determinat companiile aeriene să cheltuiască mai mult decât oricând pentru întreținere și reparații, notează Financial Times.

„Piața de întreținere este incredibil de puternică”, a declarat Eric Mendelson, co-președinte al Heico, o companie cu sediul în Florida, care este unul dintre cei mai importanți furnizori independenți de piese de schimb din lume. „Sunt în cadrul companiei de 34 de ani și nu am văzut niciodată un mediu de cerere ca cel în care ne aflăm astăzi.”

Lipsa forței de muncă și a materiilor prime au îngreunat activitatea giganților Airbus și Boeing și planurile lor de a satisface cererea de avioane noi, în timp ce problemele la unele motoare au sporit provocările din lanțul de aprovizionare.

Cheltuielile de întreținere au reprezentat în mod istoric între 8 și 10% din structura costurilor unei companii aeriene, precizează Kevin Michaels, șeful consultanței AeroDynamic Advisory, cu sediul în Michigan.

În acest an, însă, el a estimat că liniile aeriene din lume vor cheltui peste 110 miliarde de dolari pentru mentenanță, inclusiv manopera și materialele, adică aproximativ 14% din veniturile totale. „Este cea mai mare valoare pe care am văzut-o vreodată”.

Trei factori au determinat creșterea cheltuielilor: companiile aeriene investesc în întreținerea care a fost amânată în timpul pandemiei Covid-19; aeronavele mai vechi care urmează să fie scoase din uz trebuie să zboare mai mult, având în vedere problemele legate de noile generații de motoare, precum și constrângerile lanțului de aprovizionare; și inflația, deoarece costul forței de muncă și al pieselor a crescut.

Operatorii, care se confruntă deja cu costuri mai mari cu combustibilul și cu forța de muncă, au fost nevoite să crească și mai mult cheltuielile. Delta Air Lines, United Airlines și American Airlines au cheltuit împreună 2,2 miliarde de dolari pentru întreținere în trimestrul al treilea, o creștere de 45% față de aceeași perioadă din 2019.

Atunci când Mike Leskinen, noul director financiar al United, a vorbit despre costuri în timpul apelului privind câștigurile companiei aeriene la începutul acestei luni, a citat „nevoia crescută de piese de schimb” la repararea aeronavelor, precum și a motoarelor.

Piața de întreținere și revizie este dominată de producătorii de echipamente originale. Airbus, Boeing,  Rolls-Royce, Safran, Pratt & Whitney și General Electric oferă servicii și vând piese de schimb.

Producătorii de motoare obțin cea mai mare parte a profiturilor din întreținere, mai degrabă decât din vânzarea inițială, și operează rețele globale mari de ateliere de reparații.

author avatar
Radu Jacotă
767 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri