Cauta

Bolidul scos la imprimanta 3D declanșează revoluție în producția de automobile

masina

Bolidul scos la imprimanta 3D declanșează revoluție în producția de automobile

„Puteți avea 1.000 de ingineri și nu vor ajunge niciodată la această performanță”, spune cofondatorul Kevin Czinger. La bordul acestei super mașini sport te simți ca Tom Cruise în Top Gun: Maverick, cu excepția faptului că nu decolezi de pe un portavion, ci te afli pe o pistă de curse. Prototipul Czinger 21C a parcurs ultimul test pe pista Thermal Club.

Czinger 21C uimește prin specificațiile tehnice. Automobilul este un hypercar capabil să atingă 100 km/h în 1.9 secunde. Este echipat cu un propulsor V8 biturbo de 2.88 litri și două motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată din față, puterea ansamblului fiind de 1.250 cp, la care se pot adăuga, opțional, încă 100 de cai putere.

Specificații tehnice impresionante

Bolidul este produs de o companie americană înființată de Kevin Czinger în 2019, la Los Angeles. Viteza maximă este de 452 km/h, iar sprintul până la 400 km pe oră este de 21.3 secunde. Pachetul tehnic este completat de o transmisie secvențială cu șapte rapoarte și de o tracțiune integrală. Masa proprie a noului Czinger 21C este de 1.240 de kilograme, adică puțin peste un cap putere pe kg.

Dar mai impresionant este procesul de construire al hibridului. Fiecare componentă a mașinii este dezvoltată și optimizată cu ajutorul inteligenței artificiale, pentru a fi cât mai ușoară și rezistentă. Apoi, piesa este confecționată la imprimanta 3D. „Aceste structuri nu pot fi făcute mai perfect pentru cerințele introduse”, spune Kevin Czinger, care, împreună cu fiul său Lukas, a co-fondat Czinger Vehicles din Los Angeles. „Ați putea avea 1.000 de ingineri și nu vor ajunge niciodată la această soluție.”

Super-mașina va fi construită în ediție limitată

Kevin Czinger l-a însărcinat pe fiul său să combine aceste „blocuri Lego perfecte”. Lukas, care a obținut o diplomă în inginerie electrică la Yale, a inventat un sistem de asamblare fără fixare, potrivit motor1.com. Cu alte cuvinte, nu este nevoie de un dispozitiv sau unelte specifice pentru a menține piesele pe loc în timpul construcției robotizate. Între timp, echipa sa de polimeri a creat un adeziv care s-a lipit în mai puțin de două secunde. Rezultatul este o celulă de 22 de roboți care nu trebuie să fie reutilată de la o aplicație la alta, ceea ce înseamnă că același hardware poate trece de la crearea unui cadru din spate la un șasiu complet doar cu o schimbare de software – o nouă abordare potențial revoluționară a producției de automobile.

Czinger 21C mai are o particularitate. În timp ce majoritate hypercar-urilor au două locuri alături, 21C are locul pasagerului poziționat în spatele șoferului. Ideea îi aparține chiar fondatorului companiei, Kevin Czinger, care s-a inspirat din ciclism. De asemenea, alegerea a fost făcută pentru a-i da șoferului senzația că se află într-o mașină de formula 1. Czinger 21C va fi făcută în doar 80 de exemplare și va fi „imprimată” integral în California.

Ultimele stiri

  • Gala Profesorilor Excepționali 2025: Trei profesori din Rădăuți, Iași și Râmnicu Vâlcea, câștigătorii campaniei organizate de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • Dilema măgarului (statului) lui Buridan 
  • ANUNȚ DEMARARE PROIECT GURA SOLAR PLANT S.R.L
  • Insula Iubirii se scufundă definitiv: casting de TikTok și povești din Ibiza, nu de pe „insula tentației”
  • Comunicat de presă CAPTUREIT & CO S.R.L.
  • Comunicat de presă F&R Worldwide SRL
  • Caricatura Zilei
  • Regenerarea urbană în sectorul 4 reprezintă un proces continuu, în plină ascensiune
  • BREAKING NEWS: Iubitul Mihaelei Rădulescu, Felix Baumgartner, mort într-un accident de parapantă/VIDEO și FOTO de la fața locului
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version