AcasăAfaceri"Bogăția discretă": strategia menită să evite ochii curioși

„Bogăția discretă”: strategia menită să evite ochii curioși

Vânzările de vile, mașini și opere de artă prin licitații private - realizate în spatele ușilor închise între vânzători și cumpărători discreți - sunt în creștere.

Avuții lumii au dus “quiet wealth” la un nou nivel: se folosesc de tranzacții private cu vile, opere de artă și mașini clasice. Strategia este menită să evite atenția curioșilor.

Potrivit CNBC, companiile de licitații și brokerii sectorului imobiliar de lux spun că vânzătorii și cumpărătorii bogați apelează din ce în ce mai des la tranzații particulare și la listări în afara pieței pentru a evita rețelele de socializare.

În spatele ușilor închise

În timp ce vânzările prin licitații publice sunt în scădere în lumea artei, cele private – realizate în spatele ușilor închise între vânzători și cumpărători discreți – sunt în creștere.

Anul trecut, în timp ce vânzările combinate ale licitațiilor publice pentru Sotheby’s, Christie’s și Phillips au scăzut cu 19%, vânzările private au crescut cu 4% la Sotheby’s și cu 5% la Christie’s, totalizând 2,4 miliarde de dolari la cele două case de licitații.

În februarie,  Christie’s a vândut o pictură de Mark Rothko pentru peste 100 de milioane de dolari magnatului Ken Griffin, miliardar al fondurilor speculative, chiar dacă licitațiile publice au continuat să scadă.

De asemenea, mașinile clasice se orientează către vânzările private, în special în cazul celor mai scumpe și rare modele. Divizia de vânzări private RM Sotheby’s, nou înființată, a înregistrat vânzări de peste patru ori mai mari în ultimii patru ani.

Vânzările private, în care mașinile sunt negociate discret între vânzător și cumpărător fără licitație sau preț public, reprezintă acum aproape o treime din venituri, potrivit lui Shelby Myers, șeful global al vânzărilor private de la RM Sotheby’s.

Creșterea vânzărilor particulare de mașini clasice, artă și bunuri imobiliare este determinată de social media, de tehnologie și de scăderea prețurilor pentru obiectele de colecție. Atunci când o operă de artă sau o mașină clasică este scoasă la licitație, rezultatele și, uneori, vânzătorul, sunt extrem de publice, răspândite pe rețelele de socializare și pe bloguri.

Experții în obiecte de colecție spun că vânzătorii nu vor să riște să scoată la licitație un obiect prețios, doar pentru ca acesta să se împiedice în mod public pe blocul de licitație.

Prin urmare, colecționarii cărora le place să își expună mașinile la evenimente și expoziții se feresc de  licitații, deoarece este mai probabil ca spectatorii să poată afla cât a plătit proprietarul.

Listări „în șoaptă”

În domeniul imobiliar, multe dintre cele mai mari afaceri din Manhattan, Malibu, Aspen, Hamptons și Palm Beach sunt acum vânzări private sau „off-market”. Cunoscute și sub numele de listări „în șoaptă” sau „de buzunar”, proprietățile în afara pieței nu sunt listate pe site-urile publice, ci sunt vândute în liniște între un grup select de brokeri și cumpărători.

O vilă din Greenwich Village(Manhattan) s-a vândut în acest an în afara pieței pentru 72,5 milioane de dolari, în timp ce o proprietate de 13.000 de metri pătrați din Palm Beach a fost vândută pentru 60 de milioane de dolari.

Iar prima vânzare de peste 100 de milioane de dolari din Aspen – conacul lui Patrick Dovigi de pe Red Mountain către miliardarii Steve Wynn și Thomas Peterffy – a fost în afara pieței, brokerul reprezentând atât cumpărătorul, cât și vânzătorul.

Los Angeles este considerat locul de naștere al tranzacțiilor în afara pieței, începând cu anii 1980 și 1990, când celebritățile și vedetele de cinema au vrut să evite fanii prea zeloși care să le viziteze casele listate.

De-a lungul timpului, potrivit agentului imobiliar Ernie Carswell de la Douglas Elliman, vânzători bogați s-au alăturat trendului de a vinde în afara pieței.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.825 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger