AcasăAfaceriBerea fără alcool la Jocurile Olimpice: mega-afacere?

Berea fără alcool la Jocurile Olimpice: mega-afacere?

Anheuser-Busch InBev mizează pe sponsorizarea Jocurilor Olimpice de la Paris pentru a ajuta noua sa Corona Cero să devină una dintre berile fără alcool cele mai vândute la nivel mondial

Anheuser-Busch InBev  mizează pe sponsorizarea Jocurilor Olimpice de la Paris pentru a ajuta noua sa  Corona Cero să devină una dintre berile fără alcool cele mai vândute la nivel mondial. Însă va trebui să recupereze decalajul față de rivali precum Heineken 0.0, lider pe piețele majore.

Sponsorizarea Jocurilor Olimpice, anunțată în ianuarie, evidențiază noul rol al Corona Cero ca marcă prioritară fără alcool pentru cel mai mare producător de bere din lume, reflectând o schimbare de strategie, potrivit Reuters.

Anterior, AB InBev se concentra pe branduri specifice în diferite regiuni, cum ar fi Stella Artois 0,0% în Marea Britanie.

Lansare agresivă

Jocurile Olimpice oferă o platformă pentru a stimula extinderea Corona Cero, a declarat Marcel Marcondes, director de marketing la AB InBev, permițând o lansare mai agresivă decât de obicei.

Ca parte a acordului, Anheuser-Busch InBev va vinde berea  în ambalaje cu tematică olimpică și va derula campanii publicitare TV și online, adaptate publicului din majoritatea celor 40 de țări în care Corona Cero este comercializată.

În aproximativ 15 țări, o recapitulare zilnică a momentelor cheie de la Jocurile Olimpice, marca Corona Cero, va face parte din transmisiunile olimpice și, în multe cazuri, gazdele vor bea Corona Cero.

„Suntem aici pentru a juca un joc de leadership”,

„Suntem aici pentru a juca un joc de leadership”, a subliniat Marcondes.”Ne-ar plăcea să vedem Corona Cero devenind berea fără alcool numărul unu în lume”. Dar este  o marcă nouă pe multe piețe, care concurează cu numeroși alți jucători care doresc, de asemenea, să profite de creșterea rapidă înregistrată de berile fără alcool.

Pentru AB InBev, portofoliul său de bere fără alcool a generat o creștere ridicată a veniturilor în anul financiar 2023. Heineken a declarat că versiunea sa 0.0 a înregistrat o creștere de două cifre pe 16 piețe.

Berile fără alcool tind să ofere marje mai mari, spune George Croft, expert în strategie și finanțe la consultanții în domeniul berii First Key Consulting.

Deși necesită investiții inițiale și implică costuri de producție ușor mai mari, nu sunt supuse taxelor legate de alcool, care ajung la aproape 50% din prețul unei beri pe piețe precum Canada.

Sponsorizarea Jocurilor Olimpice evidențiază Corona Cero ca un rival mai clar pentru Heineken 0.0, care deține deja o cotă de lider în multe țări.

Potrivit unei analize Barclays a cifrelor GlobalData, Heineken 0.0 a ocupat primul loc în topul berilor  fără alcool atât în Uniunea Europeană, cât și în Statele Unite în 2023. Corona Cero nu a apărut în top 20.

Parteneriat de opt cifre

AB InBev concurează, de asemenea, cu rivali de la alți mari producători și companii independente mai mici care se dezvoltă rapid, cum ar fi Lucky Saint din Regatul Unit. Brandul sponsorizează aplicația de urmărire sportivă Strava. În SUA,  Athletic Brewing Company  este marca oficială nealcoolică a Ironman Global Series.

Abordarea AB InBev în ceea ce privește Corona Cero pare să o urmeze pe cea adoptată de Heineken: concentrarea și resursele în spatele unei extinderi globale a unei mărci cheie, explică Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Anheuser-Busch InBev nu a dezvăluit valoarea parteneriatului său olimpic. Astfel de acorduri costă de obicei opt cifre, a declarat Michael Witta, Senior Vice President Marketing Sales & Services la compania de marketing sportiv Infront.

Sponsorizarea acoperă Paris 2024, precum și Jocurile Olimpice de iarnă din 2026 de la Milano și Jocurile Olimpice din 2028 de la Los Angeles.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
246 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger