AcasăAfaceriBaroneasa care îmblânzește Big Tech

Baroneasa care îmblânzește Big Tech

Companiile tehnologice au fost ani de zile ocolite de autoritățile de reglementare. Aceste agenții însărcinate cu menținerea piețelor digitale echitabile au lăsat giganții Big Tech să obțină tot de au dorit – date, rivali, startup-uri promițătoare – pentru a deveni monoliți digitali. Această abordare “laissez faire” începe să se schimbe.

În 2022, guvernul britanic va fi unul dintre primii din lume care va forța aceste companii să reducă răspândirea conținutului dăunător sau să se confrunte cu amenzi usturătoare.În noiembrie, Marea Britanie a anulat achiziționarea Giphy de către Meta Platforms(alias Facebook), o premieră pentru Big Tech.

Codul Kidron

Există o scânteie care dă un nou impuls tuturor acestor acțiuni, potrivit Bloomberg. A venit în septembrie 2021, când a intrat în vigoare în Regatul Unit un cod de practică statutar numit Age Adpropriate Design Code, inițiat de baroneasa Beeban Kidron, membru al Camerei Lorzilor și  unul dintre cei mai cunoscuți regizori britanici.

Acest cod vizează protecția minorilor, cu cerințe înscrise în lege și susținute de amenzi mari.În iulie și august,  chiar înainte de termenul limită al legii, marile firme de internet au anunțat o serie de schimbări care au reflectat noile reguli.

You Tube a  anunțat că va dezactiva redarea automată pentru utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani și va face ca toate videoclipurile încărcate de copii să fie private în mod implicit.

Google a  blocat publicitatea direcționată pentru sub 18 ani și a dezactivat în mod prestabilit urmărirea locației pentru aceeași vârstă.

Facebook a spus că va interzice reclamele hiper-direcționate pentru tinerii sub 18 ani, inclusiv pe Instagram și Messenger, ceea ce înseamnă că agenții de publicitate nu și-ar putea vedea interesele și activitatea pe alte aplicații și site-uri web pentru a-și crea profiluri. Acum văd doar vârsta, sexul și locația.

Instagram a împiedicat adulții să trimită mesaje copiilor care nu i-au urmărit în aplicație, în timp ce TikTok a încetat să trimită notificări tinerilor de 13-15 ani după ora 21.00.

Codul Kidron este remarcabil pentru că aceste companii Big Tech l-au implementat la nivel global și nu doar în Regatul Unit.

Cea mai mare realizarea a mea, spune baroneasa, este definirea legală a copiilor – sub 18 ani – deși firmele de tehnologie au făcut lobby împotriva acesteia. Majoritatea platformelor de internet, inclusiv Facebook, TikTok, Instagram și YouTube, necesită ca utilizatorii să aibă cel puțin 13 ani.
“Nimeni nu știe  că ești copil pe internet. Mulți pur și simplu mint cu privire la vârsta lor pentru a utiliza un serviciu. Companiile Big Tech și părinții știu asta”, a declarat Kidron în fața Parlamentului Regatului Unit.

Definirea vârstei este esențială pentru cea mai recentă campanie a ei: încurajează guvernul să introducă un nou cod care obligă companiile de internet să verifice când copiii își folosesc serviciile și să îi protejeze în consecință.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
258 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger