Păpușa Barbie s-a vândut bine mereu, însă odată cu lansarea filmului în cinematografe, afacerile roz au explodat din nou: o gamă aparent nesfârșită de produse invadează viața oamenilor.
Pentru comercianți, „Barbie” s-a transformat într-o oportunitate uriașă: o modalitate roz și efervescentă de a obține noi clienți – de toate vârstele. „Nu cred că am văzut atât de mult parteneriate între branduri care să apară de pe urma unui singur film”, spune Jo Ashdown, partener la Mando-Connect, o agenţie care se ocupă de parteneriatul între branduri în cadrul grupului de publicitate WPP. De exemplu, colecţia Barbie lansată luni de Zara include 17 haine şi accesorii pentru copiii, inclusiv un ghiozdan şi sneakers, însă oferta pentru femei este mult mai mare, de 85 de articole. Bărbaţii pot să se alăture şi ei trendului cu un costum fuchsia sau un tricou similar cu cel purtat de Ryan Gosling, care joacă rolul lui Ken, prietenul lui Barbie.
Efectul Barbie
Numeroase mărci de haine şi încălţăminte de la H&M, până la Primark, Gap, Superga şi Crocs, au lansat colecţii cu tema Barbie. Însă nebunia s-a extins şi dincolo de segmentul de retail, lanţurile hoteliere Hyatt Hotels şi Hilton oferind camere cu tema Barbie în oraşe precum Bogota, Columbia şi Kuala Lumpur, Malaezia. Pentru unele baruri și restaurante, mania Barbie a dus la o avalanșă de clienți. În primăvară, când meme-urile cu Barbie au început să apară pe internet, echipa de la Wunder Garten, o berărie și un spațiu pentru evenimente din Washington a început să planifice petreceri Barbie: sărbători cu cocktailuri tematice, mâncare roz și o mulțime de ocazii de a arăta ținutele Barbiecore. „Ne așteptam la o participare foarte mare și am avut parte de o surpriză de proporții. Foarte, foarte mulți clienți”, a declarat Leana Chavez, asistent manager la Wunder Garten.
Producătorul de lumânări Homesick a vândut o lumânare Barbie Dreamhouse cu note de bujor dulce, trandafir și iasomie roz. Lumânarea a determinat o creștere de 39% a vânzărilor în luna iunie, potrivit lui Lauren McCord, directorul general al Homesick. Și cea mai mare parte a venit de la clienți noi: Peste 70% din achizițiile Dreamhouse au fost făcute de clienți noi.
Brandul Barbie este deosebit de puternic, deoarece se adresează mai multor generații, a observat Christie Nordhielm, profesor de marketing la McDonough School of Business de la Universitatea Georgetown.
Retailerul de îmbrăcăminte Gap oferă o linie Barbie care include tricouri, jachete și altele, atât pentru copii, cât și pentru adulți. Un purtător de cuvânt al Gap a precizat că această colecție „a făcut furori în toate categoriile”.
Privind retrospectiv și având în vedere cifrele uriașe de încasări, pare clar de ce atât de multe companii au căutat să lucreze cu „Barbie”. Dar ce s-ar fi întâmplat dacă filmul ar fi fost un eșec? Parteneriatele au fost concepute și lansate cu mult înainte de premiera filmului, când exista posibilitatea ca acesta să nu fie atât de bine primit. Cu alte cuvinte, dacă „Barbie” ar fi fost un eșec, și afacerile roz ar fi picat.
Puterea numărului
Și chiar existau șanse serioase ca filmul să nu fie bine primit. Păpușa Barbie are o istorie controversată, cu standarde de frumusețe nerealiste. În plus, filmele, în general, nu sunt un pariu financiar sigur: în afară de descoperiri precum „Barbie” și Oppenheimer, vânzările din box office au fost dezamăgitoare, mai ales din cauza pandemiei. Și nu exista nicio garanție că oamenilor le va plăcea filmul. Unii ar putea să o considere în continuare pe Barbie ca fiind anti-feministă sau anti-bărbați, iar filmul ca fiind puțin mai mult decât un efort corporatist pentru a crește vânzările păpușii. Alții s-ar putea să fi fost descurajați de marketingul agresiv, mai ales pentru un film cu un mesaj care spune că oamenii nu au nevoie să cumpere produse pentru a se simți bine în pielea lor.
„oportunitate, parteneriat,branduri,sneakers,trend ,fuchsia,retail,meme,barbiecore,retailerul, box office, anti-barbati,marketingul”
Fara indoiala ca optiunea ROMANIEI EDUCATE pentru „valorile” euoroatlantice este neconditionata!
Filmul barbi este pentru retardatii mintal si pentru aia cu cel mult patru clase.
tu ai mers primul , așa e ?
țărane, nu îți bate capul cu ce nu înțelegi.
și da, la încasări de 93 de milioane, au fost mulți cu patru clase.
și e „barbie”, țăran coclit !
…și de”oppenheimer” ce zici, geniu mic ?
mue, găozare !
Ala joaca la CFR?
La incasari de 93 de milioane se dovedeste faptul ca lumea este plina de retardati mintal.
ABSOLUT CORECT. NU AM CREZUT CA NIVELUL DE INTELIGENTA PLANETAR a SCAZUT ATAT DE GRAV. ESTE INCREDIBIL.
te băh în piz da mă-tii de labă tristă !
mai mestecă și alt kăkat, retardatule !
tu ești un bun exemplu. curajosule anonim !!
Ce vezi tu acolo in limita micului tau spatiu de stiinta, e opera domnului Hitler si a domnului Werner Karl Heisenberg geniu in fizica nucleara si descoperitorul fizicii cuantice. Oppenheimer nu a facut decat sa descifreze ca fizician documentele bombei nucleare germane descoperite si predate de frica bolsevismului americanilor in Austria si sa o implementeze in Texas in proiectului Manhatan. Germania pe baza teoriilor geniului si a unor formule a lui Inştin a reusit sa faca bomba dar nu avea uraniu imbogatit deoarece nu putea face o centrifuga nucleara ca iti trebuia 1 milion de lucratori pt asta in anul 1943 era imposibil sa faci o astfel de centrifuga in plin razboi cerintele sunt altele.Americanii au reusit cu 500.000 de lucratori in Los Alamos sa faca 3 bombe atomice in august 1945…
Filmul cred ca e pentru copii daca e cu papusi si e normal sa aiba succes.