AcasăAfaceriBăncile și munca de acasă, noul normal sau aberație?

Băncile și munca de acasă, noul normal sau aberație?

Pe măsură ce industria financiară se pregătește pentru viața post-pandemică, băncile comerciale se mișcă rapid pentru a valorifica munca de acasă cu scopul de a-și reduce costurile, în timp ce băncile de investiții sunt dornice să-i aducă pe angajați și consilieri înapoi la birouri.

HSBC și Lloyds scapă de până la 40% din spațiul lor de birouri ca o modalitate ușoară de a face economii atunci când profiturile le-au fost restrânse de pandemie, notează Reuters. Există însă îngrijorări că munca la distanță nu aduce beneficii tuturor. Personalul pierde oportunitățile de socializare și de învățare și există și riscuri că activitatea la domiciliu poate consolida inegalitatea de gen.

La băncile de investiții, unde orele lungi la birou erau normele pre-pandemice, șefii spun că vor ca majoritatea oamenilor să se întoarcă acolo unde îi pot supraveghea. Lloyds, cel mai mare creditor intern britanic, intenționează să își micșoreze spațiul de birouri cu o cincime în termen de trei ani. Standard Chartered își va reduce o treime din spațiul său în termen de patru ani, în timp ce Metro Bank a declarat că va reduce aproximativ 40% și va folosi mai mult sucursalele. Și David Duffy, CEO Virgin Money, pledează pentru munca de acasă. Dar marile bănci de investiții adoptă o viziune diferită: “Potențialul de lucru de acasă nu este un nou normal. Este o aberație  pe care o vom corecta cât mai curând posibil”, a declarat recent David Solomon, director executiv al Goldman Sachs.

De asemenea, CEO-ul Barclays, Jes Staley, nu este dispus să se angajeze în proiectul închiderii birourilor. În Germania, Deutsche Bank a declarat că a fost o “provocare să adapteze munca de la birou la domiciliu”. Tendința de a renunța la birouri a precedat pandemia, deoarece multe bănci au făcut reduceri după criza financiară din anii 2007-2009.

author avatar
Bogdan Borcea