Cauta

AutoCar: Plângerile mincinoase ale unor asigurători auto maschează propriile practici înșelătoare

Sub nasul ASF, ANPC și Consiliului Concurenței, pe piața asigurărilor din România se dă o bătălie fără precedent, având loc abuzuri grosolane. Deși instituțiile menționate mai sus ar trebui să sancționeze dur aceste abuzuri, vizibile și din avion, mare lucru nu se întâmplă. Din contră, cei care scot la iveală dedsubturile penale ale asigurătorilor sunt luați în vizor, la intimidare.

Controalele efectuate în luna martie la câteva zeci de unități de reparație auto  (firmele de asigurări au fost ocolite) din Bucuresti și Ilfov au și acum ecou. Unul dintre service-urile luate la puricat de aturitățile de control susține, potrivit unui comunicat, că, total contrar celor apărute în presă „pe surse”, nu a încălcat nicio prevedere legală. Redăm mai jos comunicatul societății AutoCar. Intertitlurile aparțin redacției.

AutoCar, ZERO reclamații

“Pe măsură ce autoritățile verifică informațiile colectate, lucrurile încep să se clarifice. În prezent avem confirmarea că au fost încheiate rapoartele de control, fără a fi fost identificate niciun fel de nereguli. De altfel, Auto Car nu a primit nici măcar un avertisment din partea autorităților care i-au verificat activitatea. Considerăm această evaluare ca fiind corectă și firească, având în vedere brandul de încredere pe care Auto Car l-a construit în cei peste 20 de ani de activitate. Astfel, în timp ce, față de societățile de asigurare au fost înregistrate doar in ultimul an un număr record de reclamații atât pe rolul ANPC (peste 750), cât și pe rolul Autorității de Supraveghere Financiara (41.544), Auto Car a înregistrat ZERO reclamații la Registrul Auto Roman, autoritatea echivalenta care supraveghează unitățile reparatoare.

Asigurătorii, mii de procese pierdute

De altfel, procentul de 95% dintre procese pierdute de către societățile de asigurări din Romania in relația cu AutoCar confirma că, de regula, in disputele comerciale, se dovedește că asiguratorii sunt cei care nu respecta legea. AutoCar a ales întotdeauna sa isi protejeze clienții de practicile abuzive ale unor societăți de asigurări, in acord cu necesitățile si interesele legitime ale clienților săi. AutoCar asigura in continuare orice instituție din Romania, precum si toți partenerii si clienții săi de întreaga transparenta, de faptul ca AutoCar își desfășoară activitatea in deplina legalitate, iar cei peste 20 de ani de experiența in domeniul reparațiilor auto sunt dovada incontestabilă a faptului ca este o societate stabilă care isi desfășoară activitatea cu respectarea legilor in vigoare, a regulilor de conduita, dar si a clienților si partenerilor săi. AutoCar rămâne probabil singura unitate de reparații auto din Romania care oferă clienților săi garanție de 10 ani la lucrările de caroserie efectuate, contribuind, totodată, cu taxe si impozite către Statul Roman de ordinul milioanelor de euro, in timp ce majoritatea societăților de asigurări care au cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro pe an sunt mereu sunt “pe pierdere” sau isi “optimizează” veniturile. Pe cale de consecință, practicile ilicite ale asiguratorilor urmează sa fie analizate in perioada următoare inclusiv de către organisme europene competente .

Datorii de sute de milioane de euro

În calitate de vicepreședinte COTAR, propun conducerii Confederației să analizăm responsabilitățile exercitate de unele instituții ale statului implicate în verificarea activităților din domeniul asigurărilor auto. În timp ce unii operatori economici sunt cu plata la zi a taxelor si respecta toate prevederile legale, aceștia sunt verificați meticulos de către autoritățile romane, in timp ce niște societăți de asigurări cu cifre de afaceri de sute de milioane de euro/ an se declara mereu pe pierdere de peste 20 de ani, fără , ajung să fabrice plângeri care se dovedesc a fi mincinoase împotriva operatorilor economici onești. Astfel de societăți de asigurări înregistrează astăzi datorii catre pagubiti de ordinul sutelor de milioane de euro, aferente a zeci mii de dosare de daună, o parte dintre acestea având depășite termenele legale de plată de peste 3 luni. Despăgubirile se calculează încălcând legea , în urma unor oferte bazate uneori pe firme fantomă care nu există în piață. Așa am ajuns ca pentru reparații care au un preț efectiv de ordinul miilor sau chiar zecilor de mii de lei, unii asiguratori sa achite despăgubiri de doar 200 – 300 de lei.

Nu înțelegem cum e posibil ca unități reparatoare care achita anual sute de milioane de euro la bugetul de stat să fie supuse unor tratamente severe, in timp ce societăți de asigurări cu zeci de mii de reclamații anual la ASF si ANPC , avand si mii de procese anuale pierdute in instanță fac ce vor, sub așa-zisă supraveghere a ASF care se pare ca ignora art 37 din Legea RCA 132/2017 . Se naște clar cel puțin o întrebare: dacă avem peste 40.000 de reclamații/an la ASF împotriva unor firme de asigurări, plângeri care se dublează de la an la an, unde ar trebui autoritățile să descindă de fapt?”

                              Florin Pandele, administrator Auto Car și vicepreședinte COTAR

 

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • O afacere în cea de-a doua economie globală : să mergi la birou și să te prefaci că lucrezi
  • Trump, bursele și ”teoria TACO”
  • Moscova vrea Moldova
  • Palatul Cotroceni, cucerit: CCR decide, Nicușor aprobă, Anastasiu profită!
  • Firmele europene regândesc planurile de călătorie în SUA. ”Catch and Revoke sporește supravegherea”
  • De ce Trump nu trebuie să renunțe la negocierile cu Putin
  • Statul român, dator vândut sistemului judiciar. Peste 6,7 miliarde de lei pentru salariile mărite în instanțe
  • Mindfulness la Locul de Muncă: Cum Să Reduci Stresul și Să-ți Crești Productivitatea
  • Iluziile păcii în Ucraina
  • Exit mobile version