AcasăAfaceriApetitul pentru produsele de lux sfidează criza. A apărut un nou fenomen

Apetitul pentru produsele de lux sfidează criza. A apărut un nou fenomen

china

Apetitul clienților chinezi pentru bunuri de lux rămâne ridicat, spun analiștii economici, în ciuda pandemiei de coronavirus. Prada spune că vânzările din China de la ridicarea restricțiilor și până acum depășesc nivelurile din 2019.

Vânzările grupului italian Prada în China și-au revenit puternic după ce magazinele s-au redeschis. În 3 luni, acestea au crescut cu mult peste nivelurile de anul trecut, a declarat vineri directorul executiv Patrizio Bertelli, potrivit Reuters. Dorința clienților chinezi pentru bunuri de lux a rămas foarte puternică, în pofida consecințelor pandemiei coronavirusului, care a băgat economia globală în recesiune și a înghețat călătoriile internaționale.

Virusul a apărut pentru prima dată în China, la sfârșitul anului trecut, și apoi s-a răspândit în toată lumea, forțând comercianții cu amănuntul de ultimă generație să închidă temporar magazine și fabricile rămase fără angajați. Se estimează că vânzările din sectorul bunurilor de lux ar putea să scadă cu până la 35% în 2020, dar grupurile de lux pariază pe o revenire puternică în China continentală pentru a limita daunele.

Vânzările Prada au crescut

Vânzările globale ale Prada din prima jumătate a anului, listate în Hong Kong, au scăzut cu 40% la cursuri de schimb constante, deși grupul a declarat atunci când și-a prezentat rezultatele că vânzările cu amănuntul în China continentală au crescut cu 60% în iunie și cu 66% în iulie.

Cumpărătorii chinezi au fost responsabili pentru 37% din achizițiile de bunuri de lux la nivel mondial în 2019, potrivit firmei de consultanță Bain, cea mai mare parte a cumpărăturilor făcute atunci când călătoresc în străinătate.

„Revenge shoppingul” salvează economia

În același studiu, firma de consultanță a mai prezis că tot chinezi vor fi responsabili pentru aproape 50% din vânzările pe piața luxului până în 2025. Dar, într-o actualizare publicată în mai anul acesta, Bain spune că pandemia poate anticipa acest fapt până la doi ani, datorită unui fenomen numit „Revenge shopping”.

Practic, chinezii își revin după luni de izolare socială mergând la cumpărături. Și acest consum nu ar trebui să încetinească. Piața de lux din China a produs 111 miliarde de dolari în 2019. Louis Vuitton poate să dovedească asta. Magazinul din Shanghai a vândut produse de 21,7 milioane de dolari americani doar în luna august, aproape dublu față de media perioadei.

Această „minune”, spun analiștii economici, se datorează unei piețe interne mari și bogate. China are 1,4 miliarde de locuitori și este a doua după Statele Unite în ceea ce privește numărul de milionari și miliardari.

author avatar
Andreea Vlad
344 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger