AcasăAfaceriAnul prăbușirilor.De ce imperiile media au pierdut sute de miliarde de dolari

Anul prăbușirilor.De ce imperiile media au pierdut sute de miliarde de dolari

Mai mult de 500 de miliarde de dolari au fost șterse din valoarea de piață a celor mai mari companii media din lume în acest an, deoarece investitorii s-au confruntat cu  revoluția streaming-ului, declanșând scăderi istorice ale prețului acțiunilor pentru grupurile de broadcasting și entertainment.

Intensificarea concurenței și creșterea costurilor s-au combinat cu economiile consumatorilor și încetinirea activității de publicitate pentru a declanșa un declin la nivelul întregii industrii.

Mass-media, care pentru investitori acoperă o gamă largă de activități, de la producția de filme la publicitate și televiziune prin cablu, s-a numărat printre cele mai afectate sectoare în ceea ce se anunță a fi cel mai prost an pentru acțiunile globale de la criza financiară încoace.

„A fost o furtună perfectă de vești proaste”, a declarat Michael Nathanson, analist media la SVB MoffettNathanson, citat de Financial Times.”Acopăr acest sector de mult timp și nu am mai văzut niciodată o colecție atât de proastă de puncte de date”.

Acțiunile Walt Disney, în coborâre cu aproximativ 45%, se îndreaptă spre cea mai mare scădere anuală din 1974. Au fost supuse unei presiuni și mai mari în ultimele zile, deoarece încasările din mult așteptata continuare a filmului Avatar au fost sub așteptările unor estimări în weekendul de deschidere.

Paramount Global a scăzut cu 42%, iar Netflix cu 52%, în timp ce Warner Brothers Discovery s-a prăbușit cu 63% de la crearea sa în acest an prin combinarea dintre Discovery și WarnerMedia de la AT&T.

Directorii conglomeratului încearcă să integreze două dintre cele mai mari operațiuni din domeniul media într-o perioadă de turbulențe în industrie, iar săptămâna trecută au avertizat că se confruntă cu până la 5,3 miliarde de dolari în cheltuieli de restructurare.

Indicele Dow Jones Media Titans, care urmărește performanța a 30 dintre cele mai mari companii media globale, a scăzut cu 40% în acest an, valoarea totală a pieței sale s-a redus de la 1,35 miliarde de dolari la 808 miliarde de dolari.

Furnizorul de muzică Spotify s-a prăbușit cu 69%, iar specialistul video Roku cu 81%. Radiodifuzorii tradiționali au fost și ei afectați, mai ales în SUA. Charter Communications a scăzut cu 53%, iar Comcast cu 31%.

Companiile de streaming s-au descurcat  mai bine de la începutul pandemiei, deoarece restricțiile de izolare au stimulat audiențele și au dus la creșterea acțiunilor din întregul sector în perioada de boom bursier din martie 2020.

Între timp, agenții de publicitate au devenit mai reticenți în promovarea mărcilor pe măsură ce economia globală încetinește, ceea ce a afectat proprietarii de media, inclusiv compania britanică ITV, ale cărei acțiuni au pierdut 36%.

Creșterile de prețuri – în special pentru emisiunile sportive – au atenuat până de curând scăderea numărului de clienți, „dar, intrând în recesiune, consumatorul va refuza să plătească”, a declarat Tim Nollen, analist de tehnologie media la Macquarie.

Ca răspuns la aceste provocări, mai multe dintre cele mai mari companii din sector apelează la creșteri de prețuri, reduceri de personal și alte inițiative, cum ar fi niveluri de streaming cu suport publicitar.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
358 afisari

4 COMENTARII

  1. Nu se poate… Walt Disney, ăia cu noua orientare deviațonistă să piardă bani? NU SE ÎNGHESUIE LUMEA SĂ LE VADĂ „FILMULEȚELE” CU LEGHEBETEI???

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger