AcasăAfaceriAmbiția unui producător auto: electrificare de 20 miliarde de dolari

Ambiția unui producător auto: electrificare de 20 miliarde de dolari

Nissan Motor vrea ca  jumătate dintre vehiculele vândute la nivel mondial în 2030 să fie electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu 10% în 2020. Gigantul japonez va cheltui 2 trilioane de yeni (aproape 20 miliarde USD) pentru acest plan.

Este o strategie pe termen lung, numită “Ambition 2030”: Nissan intenţionează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exerciţiul fiscal 2030/2031.

Este pentru prima dată când producătorul auto nr. 3 din Japonia dezvăluie un plan cuprinzător de electrificare, relatează Reuters.

Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piaţă în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exerciţiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate.

Ponderea acestor vehicule vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În cazul SUA, Nissan se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031.

Nissan investește în tranziția electrică de două ori mai mult decât a făcut-o în perioada 2010-2020, a declarat directorul general al companiei, Makoto Uchida.

Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, după ce  lansat modelul Leaf în anul 2010, dar a fost suclasat de rivalii Tesla și Volkswagen.

Mulți constructori auto au promis că vor renunţa treptat la producţia de vehicule propulsate cu motoare pe ardere internă, urmând să înceteze complet să mai vândă astfel de modele, începând din 2030, cum este cazul Volvo.

Și alți  producătorii japonezi au planuri la fel de ambițioase: Toyota vizează ca, în 2030, totalitatea vehiculelor vândute în Europa şi în China să fie modele electrificate, în timp ce în America de Nord ponderea ar urma să fie de 70%. Honda a anunțat că, din 2040, va comercializa la nivel mondial doar modele electrice.

Potrivit firmei de cercetare de piaţă Fuji Keizai Group Co, vânzările globale de vehicule electrificate (hibride, plug-in şi full electrice) ar urma să crească de peste opt ori până la 49,19 milioane unităţi în 2035, de la 5,85 milioane în 2020.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
245 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger