AcasăAfaceriAlimentele ecologice, o piață de 61 miliarde USD

Alimentele ecologice, o piață de 61 miliarde USD

Industria alimentelor ecologice este o afacere în plină expansiune, vânzările crescând anul trecut cu 12,4%, până la 61,9 miliarde de dolari. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor nu știu ce înseamnă cu adevărat „organic”.

În 2014, consultanța BFG a chestionat 300 de cumpărători. Dintre aceștia, 70% au achiziționat alimente ecologice, dar numai 20% dintre respondenți ar putea defini astfel de produse.

Potrivit Departamentului american pentru Agricultură(USDA), „organic este un termen de etichetare care indică faptul că alimentele fost produse prin metode aprobate”.

Cu alte cuvinte, „organic” în sine nu este neapărat o mențiune de sănătate.

Înseamnă doar că alimentele au fost produse folosind metode organice. Aceste metode includ o listă de standarde federale care abordează lucruri precum fertilitatea solului, combaterea dăunătorilor și buruienilor și practicile de creștere a animalelor.

Unii consumatori conștienți de sănătate gravitează către produsele organice față de produsele convenționale din cauza îngrijorărilor cu privire la alimentele foarte procesate, ingredientele artificiale, precum și efectele pesticidelor, hormonilor și antibioticelor.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research, 76% dintre adulții chestionați au cumpărat alimente organice pentru valoarea lor de sănătate, urmate de preocupări de mediu la 33% și comoditate( 22%).

Dar există date contradictorii cu privire la faptul dacă alimentele organice sunt de fapt mai sănătoase și mai sigure.

De exemplu, un raport din 2005 al Universității din California Riverside sugerează că reziduurile de pesticide din culturile organice și convenționale pot avea efecte negative asupra sănătății.

Mulți experți sunt de asemenea de acord că nu există o diferență nutrițională semnificativă între culturile organice și cele convenționale.

Pe de altă parte, agricultura ecologică – care reprezintă mai puțin de 3% din terenuri la nivel global –  are de obicei un randament mai scăzut și costuri mai mari ale forței de muncă, ceea ce înseamnă că magazinele trebuie să vândă aceste alimente la prețuri ridicate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
93 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger