AcasăAfaceriAfaceri și ceasuri elvețiene. Cum se învârt investitorii în jurul Rolex

Afaceri și ceasuri elvețiene. Cum se învârt investitorii în jurul Rolex

Strategii și combinații în lumea luxului

Nu puteți cumpăra acțiuni la Rolex SA, deoarece este o companie privată. Cea mai apropiată companie pe care investitorii o pot obține este probabil Watches of Switzerland Group din Marea Britanie, care își realizează aproximativ jumătate din vânzări din ceasurile Rolex.

Astfel, WoS este, de fapt, un proxy listat pentru Rolex, notează Bloomberg. Dar acest statut este amenințat după ce Rolex a declarat că va achiziționa Bucherer, un retailer elvețian de ceasuri și bijuterii.

WoS se confruntă acum cu un rival mai puternic, al cărui proprietar se întâmplă să fie și cel mai mare furnizor al său. În ciuda încetinirii cererii de lux din SUA, nu există o lipsă de cumpărători dornici de ceasuri Rolex pe piața cu amănuntul. Lucrul complicat este obținerea unui stoc suficient din cele mai solicitate modele.

Să recapitulăm: La 24 august, Rolex, care este deținută de o fundație cu sediul la Geneva, a declarat că a decis să achiziționeze Bucherer, care operează 100 de magazine în întreaga lume, dintre care 53 distribuie ceasuri Rolex și 48 marca soră Tudor.

Citind printre rânduri, achiziția oferă probabil un rezultat mai bun pentru Rolex decât să vadă Bucherer căzând în mâinile unui grup de capital privat sau ale LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

Dar semnificația acestei tranzacții – pentru care nu au fost dezvăluite detalii financiare – nu poate fi ignorată. Faptul că Rolex vinde, de fapt, direct consumatorilor pentru prima dată, reprezintă o schimbare seismică.

Jean-Philippe Bertschy, analist la Vontobel Wealth Management, estimează că Rolex va genera vânzări anuale de peste 10 miliarde de franci elvețieni (11,3 miliarde de dolari) în acest an. Bucherer va contribui cu vânzări anuale care se vor apropia de 2 miliarde de franci elvețieni, estimează el. Pe baza altor date, vânzările Rolex ar fi apropiate de cele ale Hermes International. De asemenea, acestea ar fi înaintea Gucci a Kering SA și a Dior(LVMH).

Cu toate acestea, Rolex a evitat în mare măsură strategia dominantă în industria luxului – eliminarea intermediarilor și vânzarea directă către consumatori – alegând în schimb să distribuie prin parteneri, cum ar fi Bucherer și WoS. Până în prezent, singurul magazin pe care l-a deținut și operat este buticul său din Geneva.

Rolex a precizat că Bucherer va fi condus ca o afacere independentă și că nu va exista nicio schimbare în relațiile sale cu partenerii săi retaileri. WoS a adăugat că a confirmat la cel mai înalt nivel al conducerii Rolex că nu va exista nicio modificare în ceea ce privește modul în care sunt alocate produsele.

Pe termen scurt, acest lucru este probabil corect. Oricum, nu poți cumpăra foarte multe Rolex-uri noi în magazine în acest moment – majoritatea sunt pe liste de așteptare. Dar există pericolul ca, pe termen lung, Rolex să favorizeze noua sa filială în detrimentul altor comercianți cu amănuntul atunci când va stabili cine primește cele aproximativ 1,2 milioane de ceasuri pe care le produce în fiecare an.

Ceasurile Rolex sunt vândute în doar patru magazine Bucherer din Marea Britanie, potrivit analiștilor de la Peel Hunt, în comparație cu o prezență în 45 de magazine WoS. Dar WoS vrea să se extindă în SUA și Europa. În America, cele două sunt destul de apropiate, dar Bucherer este mult mai dominant în Europa.

Bineînțeles, există și factori atenuanți. De exemplu, în cazul în care Rolex ar urma exemplul rivalilor Audemars Piguet și Patek Philippe și ar restricționa aprovizionarea către comercianții cu amănuntul terți, distribuitorii independenți, mai degrabă decât partenerii de lungă durată, cum ar fi WoS, ar fi cei mai vulnerabili.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
587 afisari

3 COMENTARII

  1. Ceasurile Rolex se indeau la coltul strazilor in Palerma. Erau copii executate fff bine si le vindeau chinezii.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger