AcasăAfaceriAfaceri de miliarde în lumea modei. Ce pun la cale Gucci și...

Afaceri de miliarde în lumea modei. Ce pun la cale Gucci și Tom Ford

La numai trei luni după ce s-a aflat că Estee Lauder a  purtat  discuții pentru a cumpăra Tom Ford cu 3 miliarde de dolari, acum se raportează că proprietarul Gucci, Kering, se află în negocieri avansate pentru a achiziționa marca omonimă a designerului american.

Provocarea pe care Kering ar trebui să o lanseze cu această marcă, cunoscută pentru parfumurile sale scumpe ar fi aproape inversă celei a  Estee Lauder. În timp ce Estee are un know-how în materie de frumusețe,  nu are credibilitate în domeniul modei.

În schimb, Kering este un jucător de vârf al îmbrăcămintei și accesoriilor de lux, dar ar trebui să preia controlul ramurii de cosmetice pentru ca achiziția să funcționeze.

Linia de îmbrăcăminte de top a lui Tom Ford s-ar potrivi cu siguranță în portofoliul Kering, care este condus de Gucci, dar care include și Saint Laurent, Bottega Veneta și Balenciaga.

Brandul Tom Ford, cu vânzări de 1,5 miliarde de euro în 2021, este cel mai puternică în domeniul îmbrăcămintei pentru bărbați, iar Kering ar putea folosi brandul său Brioni pentru a furniza o parte din hainele Tom Ford produse în prezent de Ermenegildo Zegna.

Conglomeratul francez ar putea, de asemenea, să se bazeze pe expertiza sa în domeniul modei pentru a dezvolta hainele de damă, încălțămintea și articolele de marochinărie ale Tom Ford. Acestea din urmă sunt adevăratele motoare de profit ale industriei.

În plus, cele două case au o istorie. Designerul Tom Ford s-a aflat în spatele primei reinventări a Gucci în anii 1990. Iar Kering încearcă în prezent o a treia renovare a mărcii cu venituri de aproape 10 miliarde de euro, păstrând-o sub conducerea designerului Alessandro Michele. Analiștii de la Jefferies subliniază că, dacă Ford ar putea colabora cu Michele, acest lucru ar putea reaprinde interesul pentru Gucci.

Kering are, de asemenea, un bilanț puternic, Bloomberg Intelligence estimând o poziție netă de numerar în anul următor, astfel încât și-ar putea permite cu ușurință prețul de 3 miliarde de dolari.

Dar pentru a obține cea mai bună valoare din această tranzacție, Kering trebuie să preia controlul licenței profitabile de frumusețe a lui Tom Ford, care este în prezent la Estee Lauder.

Kering nu a ascuns dorința sa de a dezvolta afacerea de frumusețe a Gucci, care este în prezent licențiată către Coty Inc. A înființat o echipă internă pentru a-și evalua opțiunile în sector.

Dacă Tom Ford ar fi o piatră de temelie pentru a construi o masă critică în cosmetice și parfumuri, atunci complexitățile și cheltuielile pentru obținerea licenței ar merita.

Poate că cele două companii ar putea ajunge la un fel de înțelegere, prin care Kering să ia moda lui Tom Ford, în timp ce Estee Lauder să ia afacerea cu cosmetice și parfumuri.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
429 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger