AcasăAfaceriAfacerea unisex. Top parfumuri de încercat, de la Tom Ford la Gucci

Afacerea unisex. Top parfumuri de încercat, de la Tom Ford la Gucci

Piața unisex este o afacere mare, mai ales în domeniul frumuseții și îngrijirii personale până în acest an, cuprinzând îmbrăcăminte, accesorii, îngrijire a pielii și  parfumuri.

La fel ca toate produsele din anii ’90 care revin la modă, parfumurile unisex au cunoscut o creștere continuă în ultimul deceniu și au revenit în lumina reflectoarelor pe măsură ce căutările online ale consumatorilor se înmulțesc, iar fanii evită ideea de parfumuri feminine sau masculine.

Primul parfum „fără gen” comercializat în masă a fost CK One de la Calvin Klein. Lansat în 1994, cu sloganul „One for all”, a bulversat industria frumuseții, creând valuri uriașe pe piață cu o campanie în care au apărut modelele Kate Moss și Jenny Shimizu.

Potrivit The National,vânzările au atins 5 milioane de dolari în primele 10 zile și s-au consolidat cu alte milioane în anii următori.”CK One a contribuit la redefinirea granițelor parfumului modern, deoarece a estompat granițele sociale și de gen și a oferit o libertate față de convenții și status quo, o rupere a regulilor”, a declarat Simona Cattaneo, director de marketing al Coty Luxury.

Acum, ștafeta este dusă mai departe de cele mai bune parfumuri unisex de pe piață: Tom Ford Ombre Leather, Violet Ends, Jazmin Yucatan by DS&Durga, Replica Sailing Day Eau de Toillete, Maison Francis Kurkdjian, Orpheon Eau de Parfum, L’Ombre Des Merveilles Hermès, Jo Malone London Nectarine Blossom&Honey Cologne și Gucci A Reason To Love Eau De Parfum.

O piață în creștere

În mod tradițional, anumite arome erau considerate ca fiind mai feminine(florale) sau mai masculine(mosc, lemn dulce).În zilele noastre, majoritatea caselor vând parfumuri unisex, inclusiv Tom Ford, care a declarat că toate parfumurile sale sunt fără gen.

Conform agenției mondiale de cercetare și marketing Mintel, lansările de parfumuri neutre din punct de vedere al genului au reprezentat 17% din piață în 2010 și au crescut  la 51% până în 2018.

Cercetările efectuate de revista Happi, care se ocupă de piața globală a produselor de îngrijire personală, au estimat că piața americană a parfumurilor unisex va ajunge la 190 de milioane de dolari până în 2025. În 2023, căutările online pentru parfumuri fără gen au crescut cu 43,5 % față de anul precedent.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
454 afisari

4 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger