AcasăAfaceriAdio expansiune.„Mașina poporului” trece pe segmentul premium!

Adio expansiune.„Mașina poporului” trece pe segmentul premium!

Gigantul Volkswagen, pionierul conceptului de mașina poporului” care care a simbolizat obsesia industriei auto pentru expansiune, va elimina zeci de modele cu motoare pe combustie internă până la finele acestui deceniu pentru a se concentra pe vehiculele scumpe mai profitabile.

„Ținta cheie nu mai este creșterea. Suntem mai direcționați pe calitate şi pe marje de profit decât pe volume şi cote de piaţă”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al VW. O vizibilă inversare a politicilor foștilor directori ai companiei germane.

Antlitz a anunțat reducerea  gamei de mașini cu motoare pe benzină şi motorină, care în prezent este compusă din cel puţin 100 de modele pentru toate mărcile din portofoliul grupului, cu 60% în Europa pe parcursul următorilor opt ani.

Noua strategie a celor de la Volkswagen est un semn al unor modificări profunde în sectorul auto, care timp de decenii a încercat să crească profiturile prin vânzarea mai multor automobile în fiecare an, chiar dacă asta însemna reduceri mari de preţuri.

Influentul  Martin Winterkorn, care a fost nevoit să demisioneze din postul de CEO în urma scandalului Dieselgate, avea ca principal obiectiv devansarea Toyota şi General Motors pentru ca Volkswagen să devină cel mai mare constructor auto mondial în termeni de volume de vânzări până în 2018.

În căutarea dominației globale, grupul din Wolfsburg și-a păstrat o prezență mare pe piețele neprofitabile din America de Nord și de Sud, inundând regiunea cu noi modele chiar dacă înregistra pierderi, notează Bloomberg.

Cu toate acestea, criza de semiconductori i-a forţat pe constructorii auto să reducă producţia anul trecut, chiar dacă cererea a explodat. În acest context, mărci de lux precum Mercedes şi BMW au crescut preţurile pentru modele lor şi au înregistrat profituri record în 2021, chiar dacă au vândut mai puţine unităţi.

O strategie similară a catapultat VW în fruntea tabelului de câștiguri în indicele Dax din Germania, înregistrând profituri înainte de impozitare de peste 20 de miliarde de euro.

Volkswagen va investi 52 de miliarde de euro în vehicule electrice, cel mai mare pachet de investiţii de acest fel, “dar asta nu înseamnă că vor fi crescute volumele de producție”, a subliniat Antlitz, referindu-se  la fabricile din Zwickau și Emden, unde liniile de producție a motoarelor cu ardere au fost transformate pentru a construi mașini electrice, în timp ce muncitorii au fost recalificați.

author avatar
Radu Jacotă Redactor