Adidas AG se așteaptă la o creștere puternică a veniturilor în 2021, în special în China, restul Asiei și America Latină, deși rezultatele sale vor fi penalizate de costurile legate de vânzarea mărcii sale Reebok.
Perspectivele pentru 2021 fac parte dintr-un plan strategic pe cinci ani, prezentat de către producătorul german de echipamente sportive. Ca parte a acestei noi strategii, Adidas va gestiona „China Mare” ca o piață separată de restul Asiei și va fuziona piețele europene, ruse și emergente într-o singură EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa).Vânzările grupului în al patrulea trimestru au crescut la 5,55 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a scăzut la 225 de milioane de euro. Închiderea a jumătate din magazinele din Europa a influențat vânzările, dar aceste pierderi au fost parțial compensate de creșterea cu 43% a vânzărilor online. Având acum peste 95% din magazinele sale deschise, Adidas se așteaptă ca vânzările sale să crească la un curs de schimb constant între 15% și 20% în 2021, cu creșteri de până la 30% așteptate în China, în restul Asiei și Americii Latine, notează Boursorama. În regiunea EMEA, vânzările vor crește între 15% și 20% și aproximativ 10% în America de Nord. Concurentul Puma a declarat că se așteaptă ca măsurile sanitare restrictive să aibă un “impact major” asupra rezultatelor sale până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru. Adidas prezice pentru 2021 că profitul net din operațiuni continue va crește cu 1,45 miliarde de euro.Cu toate acestea, grupul a avertizat că vânzarea Reebok va avea un impact negativ de 200 milioane euro. Producătorul de echipamente sportive și-a anunțat în februarie intenția de a se separa de Reebok, fie printr-o vânzare, fie printr-o divizare, la 15 ani după ce a cumpărat acest brand american, pe care nu a reușit să-l relanseze complet, cu speranța de a concura mai bine cu Nike.