Cauta

500 de miliarde de dolari pot înfrunta Amazon

Ambițiile sunt mari: transportatori maritimi de containere se asociază cu diferite companii aeriene. Se pot naște giganți ai logisticii end-to-end, rivali ai Amazon sau Fed Ex.

Un mare jucător al industriei de shipping, CMA CGM Group(Franța) a anunțat săptămâna trecută un parteneriat de marfă cu Air France-KLM.

Mediterranean Shipping Co. încearcă să achiziționeze o participație de control în compania italiană ITA Airways.

Hapag Lloyd(Germania) a obținut o participație de 10% în cadrul Lufthansa AG.

Maersk(Danemarca) a acceptat să achiziționeze specialistul în expediere de mărfuri aeriene Senator International.

Porturile lumii sunt încă blocate, iar tarifele de transport rămân vertiginoase. Până la sfârșitul acestui an, industria de transport maritim de containere va fi obținut un profit operațional uimitor de jumătate de trilion de dolari, estimează firma de cercetare și consultanță Drewry.

Transportul maritim se extinde mult dincolo de aeronave, incluzând depozite, porturi și camioane de livrare. Ideea de integrare verticală – un mod sofisticat de a spune că se controlează fiecare etapă a lanțului de aprovizionare – face legătura între nenumăratele tranzacții anunțate recent.

Din perspectiva investitorilor, este o schimbare revigorantă, deoarece din punct de vedere istoric, această industrie a avut tendința de a-și cheltui banii de rezervă pe nave noi.

Este logic ca aceste grupuri să se dezvolte prin diversificare, deoarece transportul maritim de containere este deja foarte consolidat, subliniază analiștii de la Bloomberg. Doar opt companii controlează 80% din capacitatea mondială iar acestea sunt organizate în trei alianțe majore.

Mai mult de patru cincimi din comerțul internațional de mărfuri este transportat pe mare, astfel încât acest nivel ridicat de concentrare – posibil datorită scutirilor antitrust de care se bucură – le conferă o putere imensă.

La rândul lor, companiile aeriene – marii perdanți din pandemie – caută cu disperare recapitalizare, iar giganții de shipping își vor înmulți profiturile lor extraordinare.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version