AcasăAfaceri2,5 trilioane USD: comerțul electronic, „dopat” de pandemie

2,5 trilioane USD: comerțul electronic, „dopat” de pandemie

Măsurile restrictive legate de Covid-19 au stimulat sectorul anul trecut.Într-un raport, UNCTAD (Conferința Organizației Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare) observă că industria e-commerce a înregistrat un „boom spectaculos” într-un context de restricții de circulație, în timp ce pandemia a pus la pământ o mare parte din economia lumii.

Instituția  se bazează pe statistici din șapte țări (Australia, Canada, China, Coreea de Sud, Singapore, Regatul Unit și Statele Unite) reprezentând aproape două  treimi din vânzările online între companii și consumatori (denumite B2C). Datele pentru aceste țări arată că vânzările cu amănuntul online au crescut cu 22,4% în 2020, la 2.495 miliarde de dolari, comparativ cu o creștere de 15,1% în perioada 2018-2019. Evoluțiile variază, cu o creștere a vânzărilor online de 59% în Australia, 46,7% în Regatul Unit și 32,4% în Statele Unite, față de + 14,6% în China, a declarat pentru AFP autorul raportului, Torbjorn Fredriksson. “Informațiile de la cele 13 mari companii de comerț electronic, dintre care 10 provin din China și Statele Unite, demonstrează că pandemia a provocat o schimbare vizibilă a situației pentru platformele care oferă servicii”, notează UNCTAD. Primele patru locuri din clasament sunt ocupate de Alibaba, Amazon, JD.com și Pinduoduo.

În 2019, vânzările globale de comerț electronic au crescut la aproape 26,7 trilioane de dolari, un salt cu 4% față de 2018.

author avatar
Radu Jacotă Redactor