AcasăAfaceri2021, anul banului pentru marile companii

2021, anul banului pentru marile companii

Anul trecut, analiștii credeau că producătorul de oțel ArcelorMittal  va fi norocos să obțină un profit net de 2 miliarde de dolari în 2021. S-au înșelat: corporația metalurgică a încasat nu mai puțin de  14,5 miliarde USD, cel mai mare câștig din ultimii 13 ani combinați.

Dar se poate și(mult) mai mult: Apple și Microsoft vor împărtăși în acest an un profit de 240 de miliarde de dolari.

Și cele mai mari companii din Europa se descurcă bine, iar norocul lor pare să continue. După ce au crescut cu 67% în 2021 la niveluri care depășesc maximul dinainte de pandemie, profiturile pe acțiune pentru companiile din Stoxx 600 ar trebui să crească cu aproximativ 6% anul viitor, potrivit Bloomberg Intelligence.

În medie, marjele de profit operațional sunt de așteptat să urce la aproximativ 15% în 2022, cel mai ridicat nivel din mai mult de un deceniu.Și acționarii pot aștepta dividende masive și răscumpărări de acțiuni.

Având în vedere toate discuțiile despre blocajele lanțului de aprovizionare și inflația costurilor materiilor prime, ne-am putea aștepta ca profiturile corporative să fie sub o presiune reală.

În realitate, companiile industriale au redus cheltuielile în prima parte a pandemiei, iar acum o combinație între cererea puternică și nivelurile scăzute ale stocurilor le ajută  să facă față creșterilor de preț, sporind și mai mult câștigurile.

Deși au avut probleme cu penuria de cipuri, companiile auto  s-a concentrat pe producerea celor mai profitabile vehicule, cum ar fi limuzine și SUV-uri.

Mercedes-Benz prezice o rentabilitate operațională a vânzărilor cuprinsă între 10% și 12% în 2021, foarte ridicată după standardele recente –  și nu e de mirare.

Prețurile medii au crescut la aproape 55.000 de euro (62.000 de dolari) per vehicul în ultimul trimestru, potrivit Berenberg Bank. Și vor rămâne cu 20% peste nivelurile de dinainte de pandemie anul viitor, estimează analiștii băncii.

Și sectorul energiei a încasat profit în acest an: prețurile la gaz, cărbune, electricitate și petrol au bătut recorduri în ultimul trimestru și nu este exclus să le depășească odată cu venirea iernii.

Dar cum rămâne cu angajații?

Deși inflația costurilor nu pare o problemă mare pentru companii, cu siguranță este pentru lucrători. Într-adevăr, milioane de angajați caută să renegocieze pentru un salariu decent, mai ales când văd cât de profitabili au devenit angajatorii lor.

Cu puterea lor de cumpărare redusă de creșterea prețurilor de consum,  lucrătorii din întreaga lume se întreabă acum când își vor putea reechilibra bugetul.

Unele companii se pregătesc pentru recompense: ca recunoaștere a eforturilor lor grele pentru a menține lanțurile de aprovizionare în mișcare în acest an, angajații Maersk  pot aștepta cu nerăbdare un bonus de 1.000 USD

Aceste plăți vor costa aproape 100 de milioane de dolari pe cea mai mare linie de transport de containere din lume.

Dar Maersk își poate permite cu siguranță: este pe cale să raporteze un venit net de 17 miliarde de dolari în acest an.Datorită tarifelor de transport încă ridicate, anul viitor ar trebui să fie aproape la fel de bun.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
118 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger